torsdag 19 maj 2011


Svar på en "modern" fråga
Jag fick frågan om hur jag ser på homosexualitet, i förhållande till min kärlek för 30-, 40- och 50-talet. Så, jag tänkte bara svara på det lite snabbt; lika mycket som jag vill få vara mig själv i stil och personlighet ska andra få vara det också. I det ingår att få älska vem man vill. Det fantastiska dansklippet ovan får illustrera!

I had a question; what is my opinion about homosexuality compared to my love for the 30s, 40s and 50s? Well, let me give you a quick answer; as much as I want to be myself in style and personality, others have that right too. In that loving whom ever you might fall in love with is included. I'll let the fantastic danceclip above illustrate!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket fint och bra svar till frågan som ställdes!

Miss Margarita sa...

Helt enig! :)

erika sa...

Jag tänker spontant att lindy hop är en bra dans även för tjej/tjej eller kille/kille par, eller? Den ena leder (am i right?) men det känns ändå väldigt "könslöst".

Miriam Parkman sa...

Erika, det stämmer bra!
Som man ser i klippet var det inte alls konstigt att dansa tjej/tjej eller tvärtom, och det är det inte idag heller. Jag själv är inte så bra på att föra, så jag följer mest (vilket jag också gillar bäst) men det spelar inte så stor roll vem som för, så länge det är roligt!

Anonym sa...

Ingen kommentar til dette, men en link til ett Hollywood mønster på ebay (Ruby Keeler danseantrekk) som fikk meg til å tenke på deg.
http://cgi.ebay.com/130522361445?clk_rvr_id=233696365921

Pernille

Isabelle sa...

Men är det inte ganska löjligt att man får den typen av frågor bara för att man gillar gamla tider. Förstår liksom inte varför man automatiskt skulle ha 50-tals värderingar bara för att man gillar så mycket annat med decenniet. Vi lever ju fortfarande i ett modernt samhälle... Personligen är jag ganska trött på att behöva ta den typen av frågor.

Sara sa...

Väldigt bra svar, håller självklart med dig!

therése lizette sa...

Härligt att höra!

Anonym sa...

jag har tänkt att jag ska börja dansa lindyhop men valt att inte göra det då många dansstudier kräver att man är en kille och en tjej som kommer och dansar tillsammans för att det ska bli jämna par.
Pyttsan, säger jag som väger över 70 och är 182 cm lång och TJEJ till på köpet. Min pojkvän som är 2 äpplen hög orkar inte ens lyfta mitt ben..

Simone sa...

Anonym: visst är det en fördel att vara en nätt o liten tjej, speciellt om man ger sig på att göra acro i Lindy, MEN, det finns inget som säger att man inte kan det!! Det gäller bara att lära sig att använda sin kropp på rätt sätt!! Du kanske inte måste dansa med de kortaste killarna, eller så kanske du ska lära dig att föra också? Jag har en väninna som är lika lång som dig och hon har inga problem att dansa lindy hop...dax att krossa fördomarna?

brateckning sa...

Hahaha åh vilket fantastiskt dansklipp!