måndag 9 maj 2011


Litet fint bara
Jag är vanligtvis inte så förtjust i armband, då mina handleder allt som oftast är alldeles för klena i storleken så att allt bara ramlar av. Men, när jag hittade de här små bakelit- och tikiliknande armbanden på obehagligt billiga Primark i Manchester kunde jag inte stå emot. Nu går jag med armen uppåt.

I'm usually not so fond of bangles and bracelets, since my wrists are superthin and nothing ever stays on them. But, when I found these small bakelite- and tikilooking bangles at uncomfortably cheap Primark in Manchester I just couldn't resist. Now I walk with my arm up.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

9 kommentarer:

Cee sa...

I have the same problem. I can get normal bangles off my hand with a quick shake :( It sucks as I would LOVE a whole wrist of bakelite.

Olivia sa...

Åh, snygga!!! Men vet du, det finns bakelitarmband i "barnstorlek" vet inte exakt hur stora de är i diameter men jag har sett flertalet på både ebay och etsy. Inte lika vanliga givetvis men letar man så finns det där ute i cybervärlden. :)

Miriam Parkman sa...

Rueby; It's nice to know I'm not the only one! I would also love a whole wrist of bakelite...

Olivia: Ohh, vilket fantastiskt tips!! Tack, det ska jag absolut kolla upp.

Miss Tallulah Porkchop sa...

They are both gorgeous.

Andi B. Goode sa...

I often have the opposite problem. ;] But I don't wear bangles often because I find they get in the way. These are so lovely, though!
-Andi x

Cascadeis sa...

Primark är en fantastisk uppfinning när man åker utomlands som student och knappt har råd att köpa med sig souvenirer hem. :)

Viktoria sa...

Ett tips vad gäller smala handleder, sträck ut tummen lite diskret, så sitter de kvar även med armen nedåt! Du behöver ju inte spreta rätt ut för att åstadkomma någon nytta ;)

mirjam sa...

jag rågillar armbandet till vänster!!

Moa sa...

Vad kul, köpte ett exakt likadant armband på Primark veckan innan :) Gillar verkligen din blogg btw :)