måndag 2 maj 2011


Nytt fint 50-tal
Brittiska Sanderson har så fina tapeter och textilier att jag blir alldeles prillig. Se bara sån färg- och formprakt! Deras mönster kommer till stor del från deras egna akriv, med några undantag för moderna versioner av dessa. Sällan görs 50-talets fullkomliga fest av sprudlande färger och former så bra som det här!
Om jag bara hade egna väggar att tapetsera som jag vill...

Kolla mer här!


  

"Fifi"


"Brackley" och "Wrappings"




"Fifi" och "Portobello", varav det sistnämna påminner väldigt mycket om något klassiskt svenskt mönster, signerat Stig Lindberg eller så. Någon som förstår vilket jag menar?



New 50s
I completely amazed by Sanderson's wallpapers and textiles -such a feast of colour and design! This typical style of the 50s is very rarely done this good nowadays. I just wish I had something to put wallpaper on!

Med vänliga hälsningar,
Miriam

13 kommentarer:

Miss Tallulah Porkchop sa...

OMG re Fifi. Love.

Miss Margarita sa...

Very nice, I want "wrappings" on one of my bedroom walls! Thanks for posting :)

Anonym sa...

Jag tycker att mönstret påminner lite om Rörstrands serie "Verduras". Är det den du tänker på?

Fredica sa...

Oh va fina tapeter! vad heter den första som är randig i en massa fina färger? Känner med dig att man inte får tapetsera om som man vill.

amanda löwenberg sa...

Förstår precis vad du menar med stig lindeberg, himla fina tapeter!

Maja sa...

Åh ge mig 50-talets inredningsmode tillbaka!

Hanna sa...

Tycker att det påminner om ett mönster som heter typ "Fruktlåda" Eller "äppellåda" eller nått liknande..

Hanna sa...

Det påminner om ett mönster i gult svart och vitt, om det är du det menar. Jag tror att det kan vara marimekko.

Yoko sa...

De är ju bara för fina särskilt "Brackley" och "Wrappings"....Nu vet jag vad jag ska ha för tapet att klä in det fula ikeaskåpet med.....

Harpa Jónsdóttir sa...

Så vackert!

Emelie sa...

Tack! Jag är på jakt efter tapeter! :)

Äktenskapstyckaren sa...

Ja det var färgkavaldader! Skulle kanske bli yr i mössan av att ha ett helt rum med dessa tapter... men nån jag kan hälsa på får gärna ha dem :)

Anonym sa...

Jag har en mycket stark känsla av att min faster på 97 skulle älskat din blogg, dina kläder och dit mod bara hon hade förstått sig på datorer. För det är fint det tycker jag med, som inte var med men nästan på den tiden...
mvh Charlotte i Stockholm