tisdag 5 augusti 2008

Hemma hos Dita von Teese

Det här är ganska gammalt nu, men som jag sagt tidigare så är jag en tant och hänger inte alltid med i svängarna. Hur som helst så brukar jag oftast hata inredningsreportage nu för tiden, allt är så minimalistiskt och trendigt så att man kanppt ser att det bor någon där. Den färska basilikan står färsk och frodig på köksbänken av specialbeställt trä, väggarna är kritvita och designermöblerna står högblanka på någgrant valda platser. De enda färgklickarna är isåfall deras barn, som organiserat busar omkring i 70-talsmönstrade ekokläder. Jag tycker helt enkelt inte att det blir så hemtrevligt, när allt är ljust, kantigt och bestämt. Vissa tycker om det, men inte jag. Därför tycker jag att det är så skönt att se bilderna från Dita von Teese's hem, som verkar vara fullt av avundsvärda möbler och prylar, och där allt kanske inte riktigt egentligen har plats.

Allt har sin egna lilla utsmyckning, och rummet nedan är en riktig drömbudoir;

Precis som jag skulle vilja ha!

Läs hela artikeln här;

http://www.nytimes.com/2008/03/30/magazine/30wwln-domains-t.html?_r=4&ref=magazine&oref=slogin&oref=slogin&oref=slogin&oref=slogin

Eller kolla på den här youtube-videon där hon berättar lite mer om sig själv och sitt

klädintresse;



Dita har även gjort en mini-kollektion med två par strumpor åt Secrets in Lace, som har världens finaste strumpor (dock ganska dyra tyvär). Men, kolla mer här;

http://www.secretsinlace.com/product/190/14

Tillsist lägger jag också upp den här bilden, för att den faktiskt är så tjusig.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

5 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

jag älskar henne. tjusig dam som fan. längtar tills hennes nya bok kommer, om skönhet och hår!!!

Miriam Parkman sa...

Ja, jag kan inte neka till att jag smått beundrar henne också. Jag skulle vilja träffa henne! Hon verkar så trevlig. Och framför allt är hon en skön motsats mot typ Lindsay, Britney, Systrarna Ohlsen och de andra i skvallerpressen!

Jag väntar också på boken...

Annie S sa...

Dita är verkligen supercool!

Anonym sa...

cette femme est mon modèle.

Anonym sa...

Dita är verkligen världens snyggaste kvinna! Och din blog är rolig att läsa :) Kolla gärna in på min blogg där jag har skriver om henne lite ibland :) http://meandother.blogg.se/2008/august/godfredagkvall.html

MVH Elin