onsdag 13 augusti 2008

Äntligen lite bilder från Herräng!

Nu har jag lyckats skramla ihop några bilder från åtminstone första veckan på Herräng, så att ni kan få en liten känsla iallafall av hur underbart det var.

Ovan, jag innan fredagens avslutningsfest för vecka 1 med temat Public enemy number one.

foto: Alexander Fernandez

Barbara Bullips, Dawn hampton och Sugar Sullivan var The Godmothers...


...och jag och några från min dansklass fick pröjsa några låtsasdollars var för att få fota oss med dem.

Jag bar en Gudrun Sjödénklänning med nattlinnet från Cubus under och mina dansskor.

Min dansklass v.1, Lindy Hop beginnersintermediate.

I full swing på någon lektion!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

10 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

åh jag vill också dit och lära mig dansa. du är urtjusig!

Miss Rascal sa...

Love the hair!

Anonym sa...

Dang vad fin du är. Och ditt hår är gudomligt!

Anonym sa...

Gud vilket fint hår du har!
Jag har precis hittat din blogg och måste säga att jag verkligen älskar den! Annars är det faktist så att mit t landställe ligger precis i Herräng och att jag gärna skulle vilja veta lite mer om vad du tyckte om danslägret!Har du dansat innan eller lärde du dig mycket där?

Mvh
Emma.

Miriam Parkman sa...

betty lou: Ja kom med nästa år! Och tack:)

little rascal: Thanks! I was quite satisfied with it too;)

katarina: Tack! Somsagt, jag blev nästan lite förvånad själv av hur bra det blev, haha.

Emma: Vad trevligt att du hittat hit! Välkommen!
Danslägret är det roligaste som finns i hela världen ungefär, och man lär sig hur mycket som helst. Innan har jag dansat balett i fem år, vilket hjälpte ganska mycket rent praktiskt, så om man har dansat något i huvud taget innan så är det ett plus. Men, Lindy Hop hade jag bara provat en gång tidigare! Så, man lär sig en hel del helt enkelt, eftersom man har tre lektioner om dagen+socialdans natten lång. Om du är nyfiken/sugen på att åka dit kan jag bara säga; Tveka inte! ÅK!

Ann sa...

Hej! Jag har bilder på dig med the Godmothers som du bad mig ta. Kan maila dom till dig om du ger mig din mailadress. Hittade din blogg via Almas och insåg att vi hade ju setts på Herräng. Skoj! //Ann

Miriam Parkman sa...

ann: Ja! Just ja! Vad bra att du hittade hit:) Du kan maila till miriamskafferep@gmail.com som är den officiella mailadressen till den här bloggen:)
Spännande!
(om du har någon annan bra bild från herräng får du gärna skicka med de också, för jag har ju somsagt inga egna...)

Anonym sa...

Vacker som en dag! Förresten - jag älskade Charry Ames när jag var liten :)

Kyss

Miriam Parkman sa...

Tack själv hörrdu!
Cherry Ames verkar ha fångat många...

Puss

Anonym sa...

Kan du dansa lindy hop? Fuskis!

Hur var det på Herräng? Är det nåt för en 17-, blivsnde 18-åring?