söndag 31 augusti 2008

Revamp vintage clothing

Kära Betty Lou gav mig ytterligare ett riktigt skattkistetips, nämligen adressen till Revamp vintage clothing. De syr upp olika stasser från 1910-1950 som är riktigt fina! Dyrt, visserligen, men helt gratis inspiration!

En riktig drömklänning! Också en sån klänning som gör mig ännu avundsjukare på tjejer med rött hår...

Elegant 30-talsaftonklänning.

Jag blev nästan lite paff när jag såg den här klänningen, för den är väldigt lik en klänning jag har i huvudet för min studentbalklänning! Vi har sidensömnad som sista arbete, och oftast blir det då balklänning. Jag ha precis tänkt mig en sån här djupt, dramatiskt knallröd sidenklänning, med detaljerad rygg och svepande vidd. Dock är framsidan lite annorlunda! Men det är ju ganska långt kvar tills dess, så jag kan ju hinna ändra mig också. Men en fin variant var det här iallafall!

Söt 40-talsflicka med Collegiate-length-kjol.

...en polkagris och en sailor!

( de ser nästan ut så två godisar tycker jag!)

Dear Betty Lou gave me the address to Revamp vintage clothing, a real treasure! Adorable clothes and lots of great information. Although, it's quite expensive, but the inspiration is always for free!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh den gröna klänningen är helt underbar! En sån vill jag ha.

Jag älskar din blogg förresten. Den är väldigt inspirerande!

Miriam Parkman sa...

Eller hur! Som en textil bakelse.

Vad roligt att du gillar bloggen! Och jag blir glad av att höra att du blir inspirerad, det är ju lite av själva syftet. Skicka gärna en bild någon gång till miriamskafferep@gmail.com på hur den har inpirerat dig!

Elina sa...

Otroligt vackra klänningar, gratis inspiration är aldrig fel -för är det inte det som är härligast? Att inspireras och drömma :)

B-b-b-etty sa...

jag är väldigt sugen på Collegiate-kjolen, vad som nu menas med det namnet. synd att den är mot det bruna hållet, ingen färg för mig.

jag grymt sugen på sailor-outfiten med shorts. tyvärr har jag inte kroppen för den men kanske en vacker dag :D

Miriam Parkman sa...

aleni: Exakt! man vet aldrig när inspirationen kan komma till nytta;)

betty lou: Det står ju en beskrivning på sidan av ordet Collegiate, men det kommer från "College" och blev en benämning på kläder och sånt som bars och gjordes av swingdansade ungdomar som gick på College. Just "Collegiate-length"-kjolen tror jag heter så p g a modellen med sex våder, som svänger fint när man dansar men inte visar för mycket;)
Sailor-outfiten med shorts är också jättefin, och jag tycker att "kropp för det och det" hit och dit är lite onödigt. Ha vad du tycker är fint! Eller börja träna på Friskis och Svettis, om du inte redan gör något sånt.
(om du bodde här skulle du kunna komma på mitt pass!)

B-b-b-etty sa...

jag har en ovana att läsa för snabbt :D

känner ingen i sthlm tyvärr men jag har som tur är min pojkvän och vi ska promenera, jag satt ganska mycket när jag hets-pluggade till min sista tenta som jag var tvungen att klara för att få examen så det blev ett par veckors stillasittande med en & annan cupcakes :D