fredag 1 augusti 2008

Loppisfynd .1

Jag skrev ju förrut om att jag varit nere i Värmland och fyndat, och att bilder skulle komma. De väntar jag egentligen fortfarande på, men nu har jag fått låna Saras kamera istället.

Vi börjar med det här söta gamla leksaksdragspelet, som fortfarande spelar sina två ackord så fint. 145 kr fick jag ge för det, och sen gav jag det till Sara som faktiskt är mer musikalisk än jag. Men, hon fick det på ett vilkor:

Att hon lär mig spela när hon lärt sig!

Alla detaljer är så välgjorda, trots att det bara är en leksak.

Nu står det passande på Saras leksakspiano!

Har du någon gammal fin leksak? Ta en bild och maila till

miriamskafferep@gmail.com

Med vänliga hälsningar,

Miriam

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh. Vart i Värmland var du? :)

Miriam Parkman sa...

Jag var främst i Bjurtjärn, men också i Kristinehamn. Där fanns det en prima auktionskammare som hade en prima loppis på måndagar!