söndag 31 augusti 2008

Hejdå Sara!

Imorgon flyttar min storasyster Sara till Malung och folkhögskola där. Det kommer bli tomt!Men, förhoppningsvis får hon det bra där och förhoppningsvis får vi läsa om hennes äventyr i dalkulleland på hennes fantastiska blogg http://egosumsara.blogspot.com/ .

Den är både smart, kritisk, rolig och underhållande!

Ovan, Sara uppklädd på ett av mina kafferep för några år sen. Prudentligt söt i gammelmoster Milles klänning!

Ida och Sara på bal med maffiatema, jul 2007.

Tomorrow my big sister Sara is moving to Malung, to study swedish folkmusic. I will miss her, but I can always read her smart and fun blog!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

Anonym sa...

hur många syskon har du? :)

Miriam Parkman sa...

Tre! Två systrar och en bror.
Jag är minst!

Anonym sa...

Ni ser ut att vara ett helt fantastiskt fint litet syskonpar! Jag har alltid önskat mig en syster. Som jag kunde få kläder av, "låna" kläder utav, få råd ifrån, bråka lite med, mysa och prata livsviktiga saker med. Men jag har två äldre bröder. Och det är helt okej det med! Faktiskt lånar jag fina tishor av dem ibland. Alltid i ekologisk bomull såklart! De tar sitt globala ansvar mina små bröder.
Men dina bilder får mig ändå att bli liiite avundsjuk ska jag erkänna som sagt. :)

Miriam Parkman sa...

Jodå! Allt är inte en dans på rosor, vi har slitit varandras hår och mycket mer åtskilliga gånger genom åren... Men, det är klart att det är kul att ha systrar!
Jag har ju somsagt en bror också, men han är 13 år äldre. Min önskan har alltid varit att få haft en till storebror som bara var säg två-tre år äldre än mig och som skulle ha lite spännande kompisar och så. :P Så, man är väl aldrig nöjd med vad man har, helt enkelt.