måndag 4 augusti 2008

Mera reafynd!

Igår var jag i Sundsvall och hälsade på Elin. Vi åt, fikade och reafyndade! Det började på Twilfit, då jag äntligen fick den vita bh/bustiern med spets som jag kollat på sen i april. Den var på halva reapriset, och tillsammans med strumpebandshållaren (som dock var lite för stor, men det går att sy in) kostade det 179 kronor. Super! Tyvär fanns trosorna bara kvar i XL, men jag får försöka hitta några andra som passar till istället.

Skor från Chili, 119 kr (70% på 399), och två likadana par trosor från H&M, 29,50 (2 för 1!).

Det enda som saknas på den här är strumpeband...

Men, tillsammans med nattlinnet nedan fick jag den för 199 kr (herregud vad jag älskar 2 för 1!)

Nattlinne i siden från Lindex (jag sov i det inatt och det var hur skönt som helst!) och ett till par skor från Chili, i samma färg till och med. Men, det var väldigt annorlunda i modellen och satt så fint, så jag kunde inte låta bli. 199 kr!

Jag har gått runt hela i morgonen i de här två och känt mig hemligt glamorös...

Med vänliga hälsningar,

Miriam

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åhå, det första paret skor har jag varit och provat flertalet gånger... såå snygga!

Anonym sa...

åh. en så himla fin bustier, verkligen! riktigt avundsjuk :)

B-b-b-etty sa...

men åh jag är avis, allt är superfint! var på ett hm i luleå i helg och det var typ tomt på underklädesavdelningen, fanns ingenting!

skorna älskar jag, om det finns i stl 39 kvar så skulle det vore hyvens om du kunde köpa och skicka till mig ;D dom översta, nedersta var fina men vilken hög klack! nattlinne vill jag gärna också ha. åh jag missar alltid reorna för jag är alltid i pajala under sommrarna, får tröstshoppa på ebay. har köpt en finfin kjol precis.

Kitten loves vintage sa...

Åh, vad fina saker! Nu blir jag ju också sugen på nya underkläder...

Miriam Parkman sa...

elina: Ja, jag föll på en gång! Det är väldigt söta, och kommer passa bra till t ex en sommarbomullsklänning (om det nu kommer bjudas på mera väder för sånt). Men är de inte på rea där du provat dem nudå?

sött nonsens: Ja den är superfin, och somsagt, jag har verkligen gått och dreglat över hela setet hela våren... Dessutom fanns en jättejättefin och väldigt glamorös sidenkimono på rea nu, från 1000 till 350! Blev sugen på den också, men blev tvungen att hålla lite i plånboken...

betty lou: Inte så konstigt, det är ganska sällan jag hittar underkläder på H&M... Det här var ett undantag. Och det var egentligen mamma-trosor! (fast det verkar inte vara någon skillnad). Om jag kommer något mer till Sundsvall kan jag kolla skorna, för det fanns mest bara stora storlekar kvar! ;)Jag är avis på dig för dina ebayskills, jag har aldrig handlat där!

kitten: Fina underkläder kan man aldrig få för mycket av!

p.s Jag räknade ihop hur mycket jag sparade;
Egentligen skulle allt ha kostat ca 2200, men jag betalade 780-nånting! :D Jag gillar rea, för då känns det som att man betalar ett mer rimligt pris till produktionskostnaden. Då kan jag också köpa grejer som är gjorda i Asien osv, för då vet jag att företaget inte tjänar så mycket extra på det.
d.s

B-b-b-etty sa...

skills vet jag inte, ser alltid andra som har hittat finare. är lite kass på komma på bra sökord bara :D och när jag förlorar så gör jag det med en dollar oftast och blir skitarg och ledsen.

Anonym sa...

skorna var fantastiskt fina. frågan är om man kan få tag på sådana även i nedre delen av Sverige, har aldrig hört talas om detta märke nämligen. men båda de skor du visade var ju tjusiga, så jag tänkte att det kanske vore nåt att kolla upp.

Miriam Parkman sa...

Jag tror att de borde gå att hitta, de affärer jag köpte dem på vad DNA och Eurosko, som jag vet finns på några fler ställen. Kolla om du kan hitta hemsidor till de två och se var de finns!