måndag 1 september 2008

Vivien of Holloway
Missa inte Vivien of Holloways finfina kläder! Klänningar med helcirkel eller pennkjol i allt från polkadot-prickigt till klatshiga semestermotiv och klassiskt rutigt. Det enda dumma är väl som vanligt att det inte kommer från Sverige, och därför blir lite extra bökigt och dyrt. Är det någon som känner till något likande sånt här, från Sverige?
Sött, somrigt och snyggt!
(strunt samma i att det är 1 september idag)
Här är däremot en perfekt höst- och vinterkjol! Jag planerar att under hösten skapa det perfekta och enklaste pennkjolsmönstret till mig själv, och sen sy några i varierande modeller. En med hänglsen på det här viset kommer definitivt bli en av de första!
Snyggbyxor.
Don't miss Vivien of Holloway's pretty clothes!
I both like their full-circle-flowerdresses as well as the tweed pencilskirts with suspenders and the good-looking trousers above . I am though planning to make myself the perfect pencilskirtpattern, so that I easily can make all the pencilskirts I want, perfectly fitted for me.
Med vänliga hälsningar,
Miriam

12 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

sivletto har några modeller. lite dyrare men mindre bökigt. jag vill ha deras byxor men finns tyvärr bara mega-storlekar kvar :(

Kitten loves vintage sa...

Åh, den gula är helt fantastisk! Gillar den höstiga pennkjolen också, får lust att gräva fram symaskinen...Tack för inspirationen! :)

B-b-b-etty sa...

det är nästintill perfekt modell på hängseljolen, säg till om du är villig att sy en åt mig med ;D

Anonym sa...

vilka fina byxor:) har försökt leta reda på ett mönster så jag kan sy mig ett par liknande de där

Sara P. sa...

sjukt fin dress den där första millemollan. Jag var så stressad och rädd att jag glömde säga hej då. Men, är det tomt hemma eller???

spoonful sa...

Fulländade! Jag säger som Betty Lou, prova Sivletto.

Miriam Parkman sa...

betty lou: Ja det hade jag ju förstås kunnat tänka mig... Det är jobbigt det där med storlekar!

kitten: Ja något behöver man för att bli pepp på hösten! En fin höstig kjol är inte dumt, speciellt om man gjort den själv;)

betty lou (igen): Ja jag ska börja med att göra en egen, sen får vid se... ;)

anonym: Ja! Det känns ändå lite trixigt att få till rätt vidd. Men, om du inte hittar något mönster, sy en toille (prov) i något billigt bomullstyg och prova dig fram! Då kan du göra alla ändringar där, och sen bara sy upp det "riktiga" paert helt perfekt.

sara: Eller hur!
Jaja, egentligen var det bra med ett icke-avsked, för då känns det mer som att du bara är borta än att du har flyttat... Jag fick ta hit Mirjam idag på middag så vi var fyra! ;)

a spoonful of mint: Ja! Jag ska göra det. När jag väl kommer till Stockholm nästa gång får de banne mig ha öppet så att jag kan gå dit.

Make Me Up sa...

det är i alla fall mindre bök att beställa från england än usa. Man slipper ju åtminstone att betala moms, tack eu.

Finfina grejer de har, är ofta där och spanar =0)

B-b-b-etty sa...

deras storlekar är faktiskt lite knepiga, enklast kanske vore att prova om det man vill ha finns på sivletto och sen beställa, vet inte riktigt hur mkt prisskillnaden är.

JOHANNA, sa...

www.chicstar.com är en i övrigt ganska vidrig webbshop, men som har en hel del varianter av sjömansklänningar till billigt pris. frakten är inte särskilt magstark heller. jag fick hem en klänning för under 300:- sammanlagt. De skeppar från kina så det tar ett par veckor dock.

finns även en ebayshop som säljer en del vintageinspirerat (dock nyproducerat) till mycket billiga priser;

http://myworld.ebay.com/selongta_vintage&ssPageName=STRK:MEFSX:SELLERID

Det händer att de har ganska fina saker.

JOHANNA, sa...

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=12439.0

plus en tutorial för att sy egna kjolar med mkt vidd! såklart!

Miriam Parkman sa...

linn ekholm: Det har du rätt i! Både med moms-faktorn och att det är fina grejer;)

betty lou: Mhm okej.. Ja storlekar är ju alltid ett krux. Fast, det är nästan alltid värt att betala lite mer för att få rätt storlek, annars brukar det oftast bara sluta med att man inte är helt nöjd och inte använder plagget.

johanna evida: Tack för sailortipsen! Ska kollas;)