onsdag 17 september 2008

Luella ready-to-wear spring 2009

Första gången en icke-couture-kollektion kommer med på Kafferepet! Men, Luellas vårkollektion är faktiskt för karamellkrispigt söt för att inte få vara med. Huvudbonaderna med flor, de små handskarna och handväskorna räcker långt bara dem!


Finfint alltihopa tycker jag. Dessutom spår jag cravings-hysteri bland Sveriges modebloggare över...

...den här klänningen. Tror ni jag har rätt?

This is the first time a non-couture-collection gets posted on Kafferepet. But, I simply couldn't resist Luellas spring 2009-collection, for it's crispy sweet candylook. The hats with nets, the pretty gloves and the handbags are adorable!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Tack för alla kommentarer i min stildagbok på modette! ;) Jag samlar ju på hattar och är rätt insnöad på alla möjliga saker som går att sätta på huvudet eller håret. Såfort jag lyckas få tag på flor på metervara tänker jag börja tillverka såna där 50-talsiga "Luella"hårrosetter med tillhörande flor.

Miriam Parkman sa...

Varsågod! :)
Hattar är något man bör samla på, det är så användbart. Tjusig på ett kick!
Jag letar också efter flor, både för att sätta på hattar och bara ha som sig självt över håret. Men säg till ifall du börjar tillverka!
;)