söndag 21 september 2008

Härlig höst!

När solen skiner och allt sprakar i rött, grönt, gult och orange, kan jag inte annat än älska hösten. Idag var en sån dag, och jag och Mirjam tog en härlig promenad. Först genom stan, till hamnen vid badhuset där vi satt och fikade resterna av gårdagens perfekta kladdkaka, i solsken och mild havsbris. Sen förbi en loppis, där jag hittade finfina spetsar och annat, och tillsist hem till Mirjam där vi fotade lite i deras färggranna trädgård. Vi kunde bara konstatera att det just idag var helt underbart att bo i Härnösand.

Mirjam har vindruvor i sitt växthus! De är jättegoda, och smakar lite som kiwi.

Jag njuter av solen...

...och Mirjam likaså.

Today was one of those beautiful autumndays you can only love. Me and dear Mirjam went for a lovely walk; first through the town, then to one of the harbour's where we ate the rest of yesterday's perfect chocolatecake in sunshine and seabreeze. Then to a fleamarket where I find lots of nice laces, and finally to Mirjam's family's colourful garden, where we took these pictures! We could only say that today was a lovely day to live in Härnösand.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

8 kommentarer:

Sara P. sa...

wowoawiwa vad snygg du är!!!!

Miriam Parkman sa...

Tackar tackar, frisyren sitter kvar från gårdagens metropolbesök!
(som förövrigt var jättebra!)

B-b-b-etty sa...

åh vad du är snyyygg! håret är galet perfekt.

saknar hösten i pajala, här i sthlm så är det inte lika färgsprakande.

Miriam Parkman sa...

Tack och bock Betty! Jag blev också nöjd med håret:)

Norrlandshöst är bäst! ;)

B-b-b-etty sa...

tornedals-hösten säger jag :D hörde att i norra finland så finns det en ny grupp turister som är där för att se ruska ("tid när löven börjar falla och fisken blir skygg? tid när löv och delar av barr blir brunfärgade"). får väl se när dom hittar över gränsen till pajala.

Anonym sa...

Jag älskar att du är så tjusig och kör din egen stil. Och frisyren - oh mama!

Miriam Parkman sa...

betty lou: Haha, det finns sannerligen turistintresse för allt!;)

underbaraclara: Tack och bock! Frisyren blev jag också nöjd med, och väldigt praktisk var den. Höll i flera dar! Så, när en lite dryg person frågade sådär nochalant-du-är-ju-lite-fånig-aktigt (på måndagen) "å nä gick du upp fö att fix håre imorse då? halv fem elle?" kunde jag säga lika nochalant "i lördags!"
Det var fint:D

Victoria sa...

Frisyren var jättefin. :)

Du är tuff som har din egna stil verkligen :)

Jag ser väl ibland ut som alla andra, men annars har jag min egna stil, bryr mig inte vad andra tycker direkt.. :)

Men man ska klä sig som man vill :)