söndag 28 september 2008

Den här vill jag ju också ha...

Ja banne mig vad det bara kryllar av fina underkläder i svart och rosa just nu! Jag blir alldeles prillig. Först den superfina kollektionen från Twilfit, helt i svart och rosa, där jag skulle vilja ha varje del, och så nu den här fantastiska gördelskapelsen från Dita von Teese's kollektion för Wonderbra. Bh:n är ju också fin, men där har jag redan en som skulle matcha och någonstans får jag ändå dra en ekonomisk gräns. Men. Den här gördeln vill jag ha. Kostar 315 kr+ frakt på asos.com, vilket inte är ett helt omöjligt pris. Om den har kommit in igen i small när studiebidraget kommer tror jag banne mig att jag slår till!

Om någon annan också tänkt beställa här i dagarna kanske vi kan göra det tillsammans, för jag har hört att frakten är ganska saftig?

p.s Jag vet att det blir många inlägg om bara kläder och skor och sånt nu, men så länge jag inte har någon kamera blir jag lite begränsad! Dock kliar det i fingrarna på mig efter att få fota saker och miljöer jag vill visa er. Så, håll ut! Jag fyller år om två veckor imorgon! d.s

All these lovely pink and black-lingerie ensembles right now are making me crazy. I want them all! First, Twilfit's lovely autumncollection, where everything is in my favouritecolours, pink and black, and now this gorgeous girdle/waspie from Dita von teese for Wonderbra. The bra is also nice, but I already have one that would match the girdle perfect, and I have to draw an economical line somewhere. But, this waspie/girlde however, is going to be mine. If it's in stock in the size of small when my money comes, I will order from asos.com. Amen.

p.s I know that it is a lot of posts about clothes and shoes and stuff like that right now, but until I haven't got a camera I'm within limits! But, my fingers are itching to take photos of things and surroundings I want to show you. So, hold on, my birthday is only two weeks away! d.s

Med vänliga hälsningar,

Miriam

12 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

läskigt, jag kollade in den tidigare idag och tänkte slå till. synd att jag inte bor i närheten annars hade vi kanske kunnat beställa tillsammans. frakten blir högre om man har fler än 3 saker har jag för mig, oavsett hur små sakerna är vilket är jävligt löjligt

B-b-b-etty sa...

så hoppas jag att storlekarna är vanliga så att man inte sitter där med en för liten en

Miriam Parkman sa...

Men det kanske blir billigare ändå om vi skulle beställa tillsammans och om du t ex skickar den till mig sen, inom Sverige? Konstiga fraktregler dock.

Storlekarna var ju faktiskt rätt förenklade, på en sån här sak skulle man velat ha lite fler olika. Small kan ju vara allt från perfekt till för stor eller för liten. Lite mera specifierat hade varit bra när det inte finns någon justeringsmöjlighet på den!

Anonym sa...

frakten borde vara runt 60 kr, jag har beställt två gånger från asos det senaste och fått samma frakt oavsett hur mycket jag beställt - två mindre grejor ena gången och fem-sex stycken andra.

B-b-b-etty sa...

hmm dom kanske har gjort om det. ska nog beställa idag, blir min födelsedagspresent till mig själv. ev. kjolen från reVamp också men det får jag fundera över.

Elina sa...

Noo, jag har just beställt! Typ 60 spänn gick frakten på, inte så farligt faktiskt.

Miriam Parkman sa...

sofia: Hm, ok... Usch jag blir så avis på alla som jobbar! (jag söker) Ok, jag behöver inte betala mat och hyra, men likväl allt annat. Studiebidraget ska ändå räcka till mycket. Men ja, ca 400 för en superfin gördel designad av Dita von Teese kanske det ändå får vara värt... ;)

betty lou: lyllos!

elina: lyllos 2!!

B-b-b-etty sa...

jag har beställt nu. jag jobbar inte, mellan 2 jobb som man säger :(

Anonym sa...

det kan vara värt det! :) jag jobbar och sliter som bara den för att få lite extrapengar utöver studielån och bidraget och det är inte alltid roligt men i slutändan är det också värt det.

Miriam Parkman sa...

Alltså betty, jag är helt förundrad över hur du kan köpa och resa så mycket hela tiden och samtidigt vara mellan två jobb. Men man kanske tjänar pengar på det? ;P

sofia: Jag vet att det är värt det! Därför söker jag. Hela våren jobbade jag på ett marknadsundersökningsföretag här i stan, men det var så fruktansvärt tråkigt så att jag inte har orkat mig tillbaka efter sommaren. Det suger liksom musten ur en. Speciellt när alla man ringer är så otrevliga, för att dom tycker att jag är irriterande. Inget kul jobb. Men, jag har sökt jobb på ett jättefint café i Sundsvall, där jag hoppas hoppas på plats. Jag skulle trivas som fisken i vattnet! ;)

B-b-b-etty sa...

Jag fattar faktiskt inte heller det haha. Min pojkvän har jobb så han betalar resor & mat & hyra just nu för jag har inget jobb, han har haft semester den här månaden så då har vi gjort lite saker. Reser verkligen inte ofta, 1 gång om året åker vi till London. Sen så blir det hem till Pajala då & då. Sen så får jag lite pengar när jag säljer saker på tradera men det är ganska lite. jobbade i sommar så lite pengar fick jag för det, men nu så sätter jag köp-stopp, vilket nog kan funka för mitt sl-kort gick ut igår och jag tänker inte köpa ett nytt. tyvärr finner jag det lite tröstande att köpa sig nåt nytt men jag har blivit bättre med åren

Anonym sa...

lycka till med jobbet! att ha ett jobb man trivs på är guld värt, eller till och med mer än så! :)