onsdag 17 september 2008

Tips och önskning

När jag ska åka hem från skolan och får lite tid över innan bussen går, brukar jag oftast gå in på Bokia och kolla kok- och kakböcker en stund. Igår hittade jag en glad nyhet: en ny bok från Therese Wikström! (hon som gjort min favoritkakbok "Njut en liten smula"). Visserligen hade den kommit ut redan förra året, men jag har inte sett något om den alls förrän nu. Jag bläddrade igenom den kort och den verkar minst lika bra som den förra! Lika fina och inspirerande bilder också.

Jag önskar mig Tillfällen att njuta en smula i födelsedagspresent och tipsar om den till alla, både till dem som bakar mycket och till dem som mest bara tycker om att titta på bilderna. En fröjd för både öga och mage!

When I'm waiting for the bus home after school, I usually kill the time in a near-by bookshop, looking in new cooking- and cookiebooks. Yesterday I was happy to find a new book by Therese Wikström! She has written one of my favourite cookiebooks, "Njut en liten smula". This new one, "Tillfällen att njuta en smula", looks even better! I wish it for my birthday and recommed it to everyone; if you don't know swedish the pictures are beautiful and inspiring enough!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

6 kommentarer:

Anonym sa...

apropos att baka. jag provbakade äppelkakan några inlägg ner igår, fantastiskt god! kanske har du fler recept på lut..? har jättemånga äpplen.
(tack för en fin blogg, upptäckte den helt nyligen och blev glad!)
hej från Sonja

B-b-b-etty sa...

Åh jag har varit på deras fik i Norrtälje. Fy satan säger jag bara vad goooott. Fanns så mycket gott men jag tog en nybakt bulle, rykande färsk från ugnen. Den var större än min handflata!

Miriam Parkman sa...

sonja: Vad bra! Recept finns det alltid tusen av, men just för äpplen finns det ännu fler. Experimentera lite! Om du har så många äpplen kanske det inte gör något om det blir lite fel;) Men, pappa gjorde äppelmos och äppeldricka häromdagen, som blev riktigt bra. Intresserad?

betty lou: Oj nu är jag avis! Jag har tänkt att jag borde åka dit bara för att kunna gå och fika där. Och göra det med några stycken, så att man kan ta typ två var och sen smaka av varandra;)

Little Miss Wink sa...

Jag är så lycklig över att bo bara 10 minuter från "En Liten Smula"!

B-b-b-etty sa...

Ja, jag mådde typ illa efter bullen. Min lärare tog nån marängsak, var tvungen att ta en bild på den för den såg ut som ett mellanstort getingbo! Gott te har dom också.

Miriam Parkman sa...

miss wink: Lyllos-poäng till dig!!

betty lou: Haha jadu så ska det vara. Kanske inte illamående, men att man känner sig tvungen att ta en bild på verket innan det försvinner.