torsdag 18 september 2008

Knyppelkurs!
Ja, ikväll har jag varit på knyppelkurs med Hemslöjdsföreningen här i Härnösand. Det var jätteroligt! Kursen sträcker över fem torsdagar, från 18 till 21 och sammanlagt ska vi prova och lära oss 4-6 olika spetsar. Som början idag gjorde vi nybörjarklassikern Udd och Stad, som faktiskt inte alls är speciellt komplicerad! Det var som en mysig liten avslappning, att bara sitta där och lägga trådspolar i korsningar och vridningar och så blir det en fin spets av det.
Jag rekomenderar det starkt om ni ser någon kurs!
Efter det var jag och såg Kautokeino -upproret med pappa, som jag faktiskt också kan rekomendera. Otroligt bra film, väldigt vackert filmad, men förstås också väldigt sorglig. Något man bör veta om svensk historia!
Så, nu hinner jag inte skriva mer, för nu måste jag sova.
Tonight I went to a lace-makingcourse! It was really fun, and relaxing. I recommend it to you if you find a course! After that I went to the cinema with my dad, to see the norweigan/swedish film Kautokeino -upproret ("Kautokeino -the riot). It was really good and very beautiful, although it's a very sad story.
But, now I have to sleep. More tomorrow!
Med vänliga hälsningar,
Miriam

4 kommentarer:

Elina sa...

Knyppling verkar faktiskt himlarns skoj, fast jag har inte provat, ännu,

Miriam Parkman sa...

Gör det! Det är inte alls så svårt som man tror.

Sara P. sa...

WOWWWW! !DU har testat att knypplat. Du är ball du ungjävel!

Miriam Parkman sa...

Prova på't gjorde jag redan i ettan på gymnasiet!