tisdag 23 september 2008

Lite mera tips
Ja, nu blev det många nya upptäckter. Men, även Marit förtjänar ett Tips-inlägg!
Tant Marit -om jag får be finns finfina recept, fina kläder och fina funderingar.

Marit bodde i Rättvik när jag också bodde där, och jag gick i samma låg- och mellanstadieklass som hennes lillebror. Ovan till vänster, söta lingon-cookie-kakor som Marit gjort. Till höger, en söt bild på hennes dalkulle-mormor i folkdräkt utanför fäboden.

Bild från Marits avundsvärda kök!

Och tillsist, minst lika avundsvärda möbler...

Another adorable blog discovered;

"Tant Marit" posts good recipes, pretty outfits and smart thoughts. Actually we lived in the same small village where I grew up, and the old black- and whitephoto above is showing her grandma in the traditional "folk-costume"!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

6 kommentarer:

Anonym sa...

vad hedrad jag blir! dalakärleken sitter alltid kvar! jag har planer på att starta en liten dalahästsamling om jag ska vara ärlig. kram marit

Désirée sa...

Hurra för tjejer som vågar ha röda naglar och läppar!
Fina bilder, förresten.

Miriam Parkman sa...

En dalahäst samling låter fint!
Vi har en från början av 1900-talet faktiskt, eftersom min morfar kommer från Falun från början. Den är lite skröplig, men fin!


désirée: Jojomensan!

B-b-b-etty sa...

tack för tipset! skönt att man inte är ensam tant i ung ålder

Miriam Parkman sa...

Nejdå, på internet finns en enad front av tanter i ung ålder!;)

Anonym sa...

Åh, Marit bor verkligen så himla fint! Och hon gör så fina saker och hon är så fin hela hon! : D Nu bor jag i Frankrike minsann : )