lördag 27 september 2008

Tre notiser.
1. Lady Thirty har en liten tävling där man kan vinna en valfri illustration av henne. De är fina, så pröva lyckan här!
2. Jag märkte att jag måste ha varit väldigt till mig när jag skrev inlägget om Twilfit här om dagen, ty så många stavfel har nog aldrig tidigare skådats på Kafferepet! Ni får se det som ett gott tecken.

Så fint att man ej finner orden korrekt.

3. Klyftig som jag är googlade jag också förstås efter att jag skrev om John Singer Sargent, och inte före. Då upptäcker jag att han är konstnären till en av mina favoriter, nämligen mästerligt vackra och mystiska Madame X. Hej hopp Miriam som kan sin konsthistoria! hehe...

Madame X

Three short notes;

1. Try your luck in Lady Thirty's competition; you can win one of her cute illustrations!

2. I noticed that I must have been completely dazzled, writing about Twilfit's autumncollection the other day. Never before have so many spelling-mistakes been seen on Kafferepet! But, you can see it as a good sign for the collection's beauty.

3. Smart as I am, I googled after I had written about John Singer Sargent instead of before. So, when I did that, I realized that he was the artist of one of my favourite paintings; mysterious, beautiul "Madame X". Well done Miriam, you really know your arthistory! hehe...

Med vänliga hälsningar,

Miriam



2 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

haha jag läste snabbt så jag märkte inget fel

Miriam Parkman sa...

Ja, något sånt gjorde väl jag också när jag skrev det...
:P