söndag 28 september 2008

Kanske ändå.

Angående min praktikansökan, så har jag hittills fått svar från Twilfit, som vänligt (och snabbt!) sa att de inte hade möjlighet just nu, men att de skulle spara mitt brev. Ganska positivt ändå alltså, med andra ord. Helena Hörstedt svarade också snabbt med att hon inte tog emot praktikanter, vilket jag i princip hade väntat mig. Så, nu väntar jag alltså på Gudrun Sjödén. Men, om det blir nej där också så måste jag ha alternativ, så jag kollade Ida Sjöstedt som flera av er föreslog, och kanske det inte är så dumt ändå! Kappan här ovan var ju faktiskt väldigt fin. Förutom henne funderar jag nu också på Lars Wallin, som faktiskt gör couture i Sverige, och Gunilla Pontén. Att vara hos henne vore ju en stor ära! Tänk att få lära sig av en av Sveriges äldsta och kanske mest radikala designer genom tiderna. Det vore nåt!

I'm continuing to apply for my working experience, and so far I have got answers from Twilfit and Helena Hörstedt, who kindly said no. So, now I'm hoping for Gudrun Sjödén! If that's not working either, I'm planning to ask Ida Sjöstedt, Lars Wallin and Gunilla Pontén. Let's hope for the best!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

5 kommentarer:

Anonym sa...

Min syster jobbade som designassistent hos Ids Sjöstedt för flera år sedan. Hon var kalsasnäll tydligen. Hoppas det går bra för dig!

Sara P. sa...

APAPAPAP!! Det var ju Andrea det där ju!

Men, coolt med Dagbladetgrejen. Kand du inte skicka en till mig!?

Miriam Parkman sa...

underbaraclara: Tack för den erfarenheten! Det är bra att höra, för man vill inte spendera 4 veckor hos någon som knappt bryr sig...

sara: Jag vet! Jag noterade också det:)
Jo, Dagbladetgrejen var kul. Men jag vet inte riktigt när det kommer än, antingen nu på fredag eller inom två veckor. Men självklart skickar jag en till dig!;)

Anonym sa...

Vart kommer denna sjukt fina kappa ifrån, jag tycker inte jag kan hitta en enda rolig som passar på mig så jag letar fortfarande efter just DEN DÄR jackan/kappan som jag vill ha i vinter.

Önskar en god helg, själv är jag sjuk och ska hosta mig igenom helgen.

Anonym sa...

Ida Sjöstedt!

Kurera dig med kanelbullar imorgon på Kanelbullens dag;)