måndag 29 september 2008

Gammalt på nytt

Jag har märkt att Johanna Öst har börjat dyka upp här och var, i frisyrrelaterade inlägg och i inredningskategorier på olika bloggar. Det tycker jag är väldigt kul, då hon för några år sen var min totala idol. Jag ville vara som henne, se ut som henne, göra som henne och framför allt, måla som henne. Jag beundrade allt som hon vidrört med pensel och penna. Varenda gång hon laddade upp nya bilder på sig själv eller sina verk föll jag ner på knä och beundrade i långa meningar.

Dock var jag bara 14 år, och jag förändrades. Johanna Öst föll i glömska tillsammans med den perioden.

Men, banne mig, hon är till och med snyggare nu och målar fortfarande lika otroligt fint! Speciellt hennes 20- och 30-talsinspirerade bilder, som underbara Strongman här ovan, och kanske betyder det att vi har utvecklats åt lite samma håll.

(jag kan bildbevisa det någon, så ska ni få se en heelt annan jag!)

Mini girl with dog

Påfågelfjäder, rött hår och en mops i samma bild. Perfekt!

(en gammal favorit)

Beach demon

Flirt

Se mer här.

I have noticed that Johanna Öst has been popping up on different blogs right now, about hairdo's and interiorstyles. I think it's funny, since she was my idol a couple of years ago.I completely adored her; I wanted to be like her, look like her, act like her, and above all, to paint like her. I thought everything she touched with a pen och brush was heaven. Every time she uploaded new pictures of herself or her works, I wrote long, admiring comments.

Althouhg, I was only 14 and I changed. I forgot Johanna Öst together with that period of my life.

But, she's even more good looking today and still paints wonderful! Especially her 20's-30's inspired paintings, like "Strongman" (the first one). It's a bit funny that we kind of developed in to quite the same styles, after all.

(I will show you picture-proof of that one day!)

Se moore of her art here.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

3 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

åh hon är så fin och duktig. funderar på att köpa nåt av henne, kan bara inte bestämma mig för vilken

Miriam Parkman sa...

Ja jag skulle definitivt kunna tänka mig att ha "strongman" på väggen!

Anonym sa...

Hon malar verkligen superfint!