fredag 5 september 2008

Appropå Twilfit...

...så är deras höstkollektion inte heller dum! De har jubileum sen de öppnade 1922, och firar därför med en kollektion inspirerad av -just det, 20-talet.

Dock skulle jag säga att det är mer 30-tal än 20-tal, men, hursomhelst så ser det ut som att jag kommer gå dit och fingra och önska lite framöver iallafall...

(okej, setet ovan än visserligen inte från Twilfits kollektion, utan från Passionatas, men det passar ju in ändå)

Ljuvliga små bakelser i en favoritkombination;

Silkig champagne och svart spets.

En svart bh behöver man alltid...

Imorgon ska jag gå på Korsmässomarknaden här i stan, och köpa lite saft och sylt och provsmaka massor av goda ostar. Sen ska jag försöka få till en hairdo-tutorial!

Speaking about Twilfit, their autumn collection looks very nice... They are celebating an anniversary since they opened in 1922, and the collection is of course inspired of the 20's. Although, I think it looks more 30's, but it doesn't matter, because it's delicious anyway! I especially like the matching corset, bra and panties; silky champagne and black lace is one of my favourite combinations on lingerie.

Tomorrow I'm going to a local grocerymarket to buy jam and taste a lot of delicious home-made cheeses! I will also try to make a little hairdo-tutorial.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

3 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

dom är ljuvliga, jag tänkte också skriva ett inlägg om det här för några dar sen men jag glömde väl bort :D

Miriam Parkman sa...

Ja.. Gör ett nu då!
:)

Kitten loves vintage sa...

Ja! Gör ett hair-do inlägg, det skulle vara så intressant! :)