tisdag 30 september 2008

I afton dans och musik

Jag försökte först hitta ett klipp med Ella Fitzgerald, men det fanns inte, så istället får det bli ett klipp med lite fin Lindy Hop också. De dansar nämligen till en av mina favoritlåtar, Won't you come home Bill Bailey, med just Ella Fitzgerald. Det var lite roligt också för jag hade Skye som lärare på Herräng i somras!

I was first trying to find a little video with Ella Fitzgerald singing this song, but I couldn't find that. So, instead you get some Lindy Hop as well, dancing to one of my favouritesongs, "Won't you come home Bill Bailey". It's a bit funny, since I had Skye as a teacher this summer at Herräng!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir, vad duktiga de är! Lindy Hop är för övrigt fruktansvärt roligt, jag går nybörjarkurs =)

Miriam Parkman sa...

Eller hur!
Ja, somsagt, eftersom Skye är lärare är han ju bland de bästa...

Kul att du går kurs! Bra val ;)

Anonym sa...

Miriam, jag hopps du kommer till Östersund och dansar med oss när du har möjlighet. Vi måste ha mer lindy i mellannorrland :-)