tisdag 30 september 2008

Fina mattanter!
Nu i trean pågår en tävling under hela året om vilka som ska få gå ut först på trappan. Bland annat ska man samla poäng genom att utföra olika goda gärningar, och banne mig om vi gjorde en fin en! Mattanterna hade för tråkiga förkläden för deras ständigt lika glada humör, så vi gjorde helt enkelt nya åt dem.
Grönvitrutig vaxduk, med gräddvit spetskant överst och på fickan, med mörkgröna band att knyta med samt en handbroderad namnskylt på bröstet.
Vi tycker att de blev väldigt fina, och mattanterna blev som tur var väldigt glada!

Jag gör mallar för namnbroderierna.

Bilder från min klasskompis amanda.

We're having a competion in school, for our graduation. One part of it is that you should do good deeds, and we did a really nice one! The ladies that's serving food in school are always so nice to us, but they had so boring aprons. So, we made new ones for them! They were really cute and they got really happy!


Med vänliga hälsningar,
Miriam


5 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

åh! dom måste ha blivit jätteglada! och du är tjusig i håret. jag kan inte fläta mitt, blir korta för håret är ojämnt.

pajala är så litet så vi gick alla ut samtidigt. vår student är helt annorlunda jämfört med här nere. om jag minns rätt (nån blev full på morgonen...) är det först champagnefrukost sen, möte med klassföreståndaren & fika i matsalen, sen betygsutdelning i kyrkan, sen står man på trappen och sjunger och sen åker man traktorsläp och skriker.

B-b-b-etty sa...

jag är glad att jag beställde waspien igår, och hoppas jag får min för nu finns den bara kvar i l i grå.

Miriam Parkman sa...

Jodå glada blev de!
Tack också;) Mitt hår är snudd på för långt nu, men det blir ju fina flätor iallafall. Mina klasskompisar tyckte att jag såg ut som en bondflicka! ;)

Alltså, Sundsvalls student är nog inte så annorlunda, förutom att det är flera hundra mer eleverplus lite tävlingar. Men det hela går ju också ut på att gå ut på trappan, skrika och åka flak. Ja.


Lyllos dig då! Jag får väl skylla på att jag inte är 18 så att jag inte ha internetbank, så att jag måste lån mammas eller pappas kort om jag ska handla på internet. Det hanns inte med! Jag får väl lägga mina pengar på Twilfitkollektionen istället.
(men visst, ganska sur och snuvad på konfekten är jag)

B-b-b-etty sa...

Det här med internetbank är farligt kan jag lova, det känns inte som om man slöser några pengar för det är bara siffror om du förstår vad jag menar. Nu såg jag att waspien var helt slut, får se om det kommer mer. Jag fattade det som om det inte var en limiterad kollektion, eller?

Åh Twilfit, jag slank in igår och råkade få med mig en påse. Farligt fina saker har dom men nu ska jag försöka hejda mig.

Miriam Parkman sa...

Haha ok...
Nä jag har inte heller sett någonstans att det skulle vara limiterat...
Sånt brukar ju annars promotas ganska väl.


Yes, jag hoppas på ett presentkort i födelsedagspresent så att jag kan köpa lite extra! ;)