torsdag 4 september 2008

Höstens bästa investering...

...för frusna kjol- och strumpben är Twilfit's Stickat siden-sortiment. Mamelucker, linnen, tröjor och långkalsonger i svart, vitt eller mörkblått värmer förvånansvärt mycket under pennkjolen eller en tunn blus, och det mjuka, stickade sidenet känns lyxigt lent mot huden. Själv har jag ett par svarta mamelucker, som just nu är lagom värme till en kjol så att man ändå kan gå barbent, och som senare värmer rumpan lite extra när termometern visar under minusstrecket. Kostar från ca 250 kr och uppåt, men det är en investering!

Jag drömmer lite om pyjamas-setet ovan i vitt med spets...

This autumn's best investment is the "Knitted silk"-collection from the swedish store Twilfit. It's soft, warming and luxurious garments to wear for frozen pencilskirt-and-stockings-legs or under a sheer blouse. Right now I'm dreaming a bit about the white pyjama-set above with lace, from the collection.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

åh tack för tipset. ska försöka gå förbi ett twilfit, tycker dom är bäst på underkläder. har underkjol och underklänning därifrån. häääärliga!

Little Miss Wink sa...

Åh, siden är sagolíkt när det gäller underkläder. Min mor har upptäckt butiken Siden Selma i Stockholm (de har en hemsida också) där de har fantastiskt sköna sidenplagg.

Miriam Parkman sa...

betty lou: Gör så! De är definitivt en av Sveriges bästa underklädeskedjor. Jag förstår att du gillar underkjolen och underklänningen!

miss wink: Absolut! Siden Selma känner jag till, fast jag har aldrig varit där... Det finns nämligen en liknande butik i Sundsvall som heter Tuydien's silk and gifts, som också säljer reselakna, underställ och kläder ungefär på samma sätt. Så, man tar det som är närmast:)

Elba sa...

det var ju det här jag snackade om att jag skulle köpa innan london. Vi kanske kan ses i veckan? men jag lär också bjuda in till kaffe innan jag åker. :) puss