tisdag 9 september 2008

Film med stil

Ciderhusreglerna är en typisk sån film som man ser med sin mamma när hon betalar gottat eller med sin kompis när man inte orkar annat. Men, trots den lätt smöriga trailerna här nedanför, så är den faktiskt riktigt bra. Och Charlize Theron's kläder och frisyr räcker bara det! Från elegant dräkt med hatt och handväska till arbetar-jeans med hänglsen och rosett i håret. Tyvärr hittar jag inte riktigt någon bra bild på det, så ni får helt enkelt se filmen!

The Ciderhouserules is a typical feel good-film that you watch with your mum och best friend when you don't feel for anything else. The trailer below might seem a bit corny, but it's really good! Charlize Theron's clothes and hair-do's is good enough. From elegant suits with hat and handbag to working-jeans with suspenders. Unfortunately I can't find any godd pictures of that, so you just have to see the movie!



Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

åh favvo-film! deras bil är så fin, och paul rudd ;D

Anonym sa...

Boken är helt i särklass!

Little Miss Wink sa...

Åh, Ciderhusreglerna är alldeles ljuvlig!

Miriam Parkman sa...

betty lou: Ja, bilen de kommer i till barnhemmet är lite av min drömbil... Paul Rudd, är det Wally?

lisa: Jag har inte läst boken, men min kompis som jag nyligen såg filmen med hade gjort det, och hon blev lite besviken på att filmen var så annorlunda... Men så är det ju alltid, så när man sett/läst den ena ska man nog undvika att se/läsa den andra! ;)

miss wink: Ja absolut!