tisdag 26 augusti 2008

Nya fynd!

Trots all bröllopsstress hann jag iallafall fynda lite under förra veckan.

Ovan, 4 blåvita koppar Import och en tillhörande mjölkkanna för struntsumman 18 kronor. De måste nästan ha märkt fel, för det var jättefina! Förutom en liten nagg i ena koppen, men det gjorde ju inget.

Söt mjölkkanna!

Burk, också från Erikshjälpen, för 11 kronor.

Ärendet på stan var egentligen för att köpa hårgrejer till Jennys bröllopsuppsättning samt att hämta ut ett paket till mig från Sivletto. Det innehåll två par svarta strumpor med söm, två par hudfärgade och ett par nätstrumpor med söm. En liten belöning ftill mig själv av pengarna jag fick av Jenny för klänningen! Sen svängde vi in på H&M också och där hittade jag två fina hårblommor och ett paket med väldigt fina hårnålar.

Och tillsist, ytterligare ett Erikshjälpenfynd. Fyra stycken Bavaria-koppar med fat och sju assietter för 78 kronor. De är i utmärkt skick och väldigt tjusiga! Ganska glamorösa till och med. Speciellt eftersom Bavaria är ett klassiskt kvalitétsmärke.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

jag älskar what katie did. ska försöka spara så jag kan köpa lite från rago och maitresse-serierna.

Anonym sa...

ååå, så fine!

Kitten loves vintage sa...

Åh, jag gillar blå-vita serviser...Synd att jag inte dricker kaffe, för då har jag ju ingen orsak att inhandla någon servis :( Vad tänker du dricka ur dina nya koppar?

Miriam Parkman sa...

betty lou; Tack för tipset;)

hjartesmil: Mmm, eller hur!

kitten: Jag är också lite extra svag för blåvitt porslin... Och för min del blir det nog mest kaffe, eftersom jag gillar det bättre än thé. Gärna också en kopp varm choklad och vispad grädde!
Men annars kan man ju bara dricka mjölk också, eller saft. Man behöver ju inte dricka något varmt bara för att det är en kopp!;)
(om du inte värmer saften förstås)
Ett tips för att lära sig att dricka kaffe är annars att börja äta produkter med kaffesmak, t ex glass och godis. Det gillar nästan alla!