lördag 20 september 2008

Lyllos de som bor i Skåne...

...för då kan man nämligen besöka Flickorna Lundgren på Skäret lite lättare än vad jag kan. Det verkar så himla fint; en gammal stuga som verkat som kaffestuga ända sen slutet av 30-talet, startad av sju systrar. Numera ägs och drivs det av en av systrarnas sonson med familj, och ni kan läsa mer här.


Deras fina kakbok kan man iallafall få njuta av oavsett var man bor!

If you live or visit southern Sweden, you should visit the little café "Flickorna Lundgren på skäret". It started in the late 30's by seven sisters and looks so charming!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. För det första måste jag säga att din blogg är helt underbar!
Sen håller jag med dig om att det är lyllos oss som bor i Skåne. Flickorna Lundgren är jättemysigt!
Besök det om om du får chansen.
Hälsningar en glad Skånetös.

Miriam Parkman sa...

Ja, jag kan inte säga annat än lyllos dig!
Och tack förstås, vad roligt att du gillar min blogg:)