fredag 10 juli 2009

L is for the way you look at me...
En av lärarna, Åsa Palm, blev utmanad i ett sångnummer en kväll och jag hjälpte till med frisyr och hår. Det blev lyckat tyckte både hon och jag -plus att hon vann utmaningen!
Hon hade lånat en Stop Staring-klänning och ett par Remix Vintage Shoes, vilka verkligen gjorde susen!
Hon dansade med Joseph Wiggan, en av de bästa steppare som finns idag.
Närbild på frisyren;
Jag gjorde pincurls på båda sidorna fram (med läggningsvätska i först, i torrt hår), som jag sen kammade, tuperade och fixade till med spray och serum, samt klämmor som satt i tills innan uppträdandet. Knuten gjorde jag av slingor ur en vanlig hästsvans, som jag rullade på fingrarna med serum och sen bara fäste mer hårnålar.
Åsa hade lite självlockigt hår, vilket förstås hjälpte, men serumet var oumbärligt för glansen och stadgan!
(sacke kom också med på ett hörn här...)
I made the hair and make up for a teacher's performance one night!
It turned out really good and she looked amazing on stage...
I rolled pincurls on both sides in the front, but left the rest of the hair since she had some natural curls already. When I took them out I first combed them through gently with serum, and then I combed up the fringe in three layers, into the wave. I fixed it with hairspray, and pinned the end of the fringe in a roll on the side.
On the other side I just hairsprayed and the combed the wave, that was pinned until the performance begun. The bun I made out of an ordinary ponytail, separated into 5-6 parts, which I rolled inwards to the head (with serum on my fingers) and pinned normally.
Med vänliga hälsningar,
Miriam

4 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

tjusigt! önskar jag hade nån som fixat mitt hår varje dag :D

Andi B. Goode sa...

You did such a wonderful job on her hair.
-ANdi x

Victoria sa...

Verkligen bedårande!
Men vad är det för serum du använder?

Miriam Parkman sa...

betty lou: Tack!
Det önskar jag med ibland, iallafall nån som kunde lägga upp det bak... tycker det kan vara rätt bökigt:P

andi b. goode: Thank you darling!

victoria: Tack och bock!
Jag använde något frisörsserum som hon hade, men på mig själv brukar jag ha sunsilks serum, för ca 30 kr. Prisvärt!