fredag 2 december 2011

Lockar som förföra
Jag får ofta frågan om hur jag gör mina frisyrer; om det är svårt, tar lång tid, vad använder man, hur gör man egentligen!? Jag tycks ju aldrig hinna göra någon vettig tutorial på film, och att förklara i ord blir mest bara en tungvrickare. 
Därför vill jag härmed framföra ett annat alternativ;
en hårkurs hos min frisör Sarah/Retroella!
Sarah är den bästa frisören i stada, och nu på tisdag den 6 december kl. 18.30 har hon ett antal platser över till sin kurs. Där får ni gå igenom olika uppsättningar och frisyrer i vintagestil, och prova olika tekniker. Vill ni ha lockar som förföra på kommande glöggmingel, adventsfikan och nyårspartaj? Gå till Sarah!
Mer info om hur ni anmäler er finns här.

De makalöst tjusiga och flärdfulla bilderna har Sarah stylat, fotat av den fantastiska fotografen Martina Ankarfyr, som ni kanke kommer ihåg från de här och de här bilderna. Modellen heter Lydia Braathen och jag måste säga att det var längesen sist som jag föll så pladask för ett par nytagna modebilder!




Curls that enchant you
I get the question on how I do my hair quite often. Sadly, I never seem to get the time and possibility to make a good film tutorial, and when I try to describe in words it just seems crazy. So, I've got a tiny solution for people who live in or close to Stockholm; visit Sarah/Retroella and her vintage hairstyling workshop! She's the best vintage hairstylist in town, and you get to try a lot of different styles and techniques. She's got a few slots open for her workshop on tuesday -if you happen to be in Stockholm then, don't hesitate on signing up!
Visit her blog for more info.

The gorgeous pictures are styled by Sarah, and photographed by the amazing Martina Ankarfyr (you might remember her from here and here?). The model's name is Lydia Braathen, and I can't remember when I last fell so immediately in love with a couple of newly taken fashion photographs.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

8 kommentarer:

Miss Tallulah Porkchop sa...

Heaven.

Emma Litton sa...

Ohhh so beautiful. I want to learn to do such a lovely up do.

xo,
Em

Therese sa...

Åh, helt underbara bilder! Kan man köpa baddräkterna någonstans? Jag har letat i flera år efter några liknande och har nu en semester inbokad som kräver badkläder, vore fantastiskt om de fanns att köpa.

Malin Aurora sa...

Åh vilka fantastiska bilder!

Borgmästaren sa...

Superläckra!

Mikka sa...

Åh vilka fina bilder :)

Julia sa...

gudars vilken tjusig blogg du har!

iola sa...

Oh, what a lovely and intimate shoot!cheap ray ban sunglasses
ray ban sunglasses
cheap ray bans
sunglasses hut