lördag 2 maj 2009

Paris, s'il vous plaît!

Först och främst, ursäkta för det dåliga bloggandet. Men våran dator strejkar.

Jag vill åka till Paris igen, men det är tyvär ganska avlägset just nu. Istället får jag se en av mina favoritfilmer, La môme eller La vie en rose, och drömma mig bort. Edith Piaf's liv var visserligen långt ifrån en dröm många gånger, men jag älskar hennes röst och Marion Cotillard gör en alldeles otrolig rolltolkning av henne.

Om ni inte har sett den, gör det ikväll för fantastisk musik, fina kläder, bottenlös misär och äkta parisiskt svårmod!

En annan film som jag ser fram emot just nu är den här;





Mera Paris och mera 30-tal! Finemang!

I want to go to Paris again, but it's not really possible right now, unfortunately. Instead I watch one of my favouritemovies, "La môme" , about Edith Piaf!

I love her voice and music, and Marion Cotillard plays her very well. If you haven't seen it yet, do it tonight for fantastic music, beautiful clothes, complete misery and true parisian depression!

Another film I'm looking forward to right now is "Paris 36". More Paris and more 30's!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

2 kommentarer:

Elina sa...

Åh! Dem tänkte jag se på planet till New York men de hade den bara textad på tyska och hindu... och jag kan inte franska heller så det bidde inget :(

vifsla sa...

Jag ska till Paris på torsdag...
:-)