fredag 1 maj 2009

Ros/Pion

En solig dag såhär i maj kan det passa med bilderna på Ros/Pion-setet från min utställning, tycker jag.

Jag längtar tills våran trädgård blir fylld av gräddgula rosor, småblommig fläder och ljusrosa pioner! De tillsammans bildar den mest fantastiska doft jag vet, som honung och locket på en semla, ungefär.

foto: Nathalie Bergström

Snälla använd inte bilderna utan att fråga först!

On a sunny day in may, like today, I thought that the pictures on the Rose/Peony-set from my exhibition would suit perfectly.

I really long for the period when ourgarden's full of creamyellow roses, small elderberryflowers and lightpink peonys... Their smell together makes the most wonderful perfume in the world! Like honey and floursugar on a cake, I think.

photo: Nathalie Bergström

Please don't use the photos without permission!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

12 kommentarer:

Ida sa...

Den tredje bilden är så himla tjusig.

Hanna Persson sa...

det ser otroligt fint ut :)

Unknown sa...

vilka vackra bilder!!:)

Poke Salad Annie sa...

such beautiful photos!

Jacqueline sa...

jag älskar bilderna, men jag tycker personligen att alla nog skulle passat bättre i färg, så att man ser de ljuvliga färgerna! :D

BohoMind sa...

Åh vilka fina bilder! Älskar den första bilden!

Angelica sa...

<3

johanna, tredje hand sa...

riktigt fina bilder!

Miriam Parkman sa...

ida: Ja det tycker jag med! Tack!

hanna persson: Tack och bock!

matilda: Tack! Jag är somsagt väldigt nöjd med dem också:)

poke salad annie: Thank you! I like very much myself:)

jacquelie: Tack! Du ska veta att det var en svår uppgift att välja svartvitt eller färg... Jag älskar också färgerna, som är väldigt noggrant utvalda, men till utställningen passade det bättre med svartvitt, för den gamla känslans skull. Några är ju dock fortfarande i färg, för jag kunde inte helt välja bort dem!

marie: Tack så hemskt mycket!

angelica: Trevligt att du gillar dem!

johanna, tredje hand: Tack och bock och nigning!

jessica/vintageportalen.se sa...

oh vad jag önskar att jag hade kunnat fått fota din kollektion, den är UNDERBAR. du kommer ju gå hur långt som helst.

(och tack för din fina kommentar i min blogg!)

Miss Woody sa...

perfect pictures!

Miriam Parkman sa...

jessica: Åh tack snälla du!
Jag funderade faktiskt både en och två gånger på om du skulle få fota, men sen kom utställningsdatumen väldigt plötsligt, och eftersom det var så beroende av vädret hade det nog varit svårt att få till. Dessutom hade jag frågat Nathalie redan i tvåan.
Men, jag har också tänkt fota ros/pion-setet en gång till i sommar, i våran trädgård, för att få riktiga trädgårdsrosor.
Vad säger du? ;)

aurélie muller: Thank you so much!