måndag 17 augusti 2009

Finurligt värre!

UnderbaraClara är riktigt smart hon. Se en sån praktisk förvaring av trådrullar och annat smått och gott hon har snickrat ihop! Locken är fastspikade i hyllan, skriver hon.

Jag ska kopiera och härma rätt av jag, nu när jag äntligen ska få fixa min egen sy/pysselhörna när jag flyttar. Jag samlar litegrann på gamla sybehör, och det ska bli så kul att få plocka fram alla fina trådrullar i trä, de små tyska plåtburkarna med vita knappar och pappersförpackningarna med spindeltrådstunna synålar. Framförallt, plocka upp min nya symaskin!

Och köket... Alla dessa koppar, bakskålar, glas, formar, handdukar, kavlar, tallrikar, bestick och annat som just nu bara väntar! De står i kartonger och kassar i hela mitt rum, i väntan på att få komma fram i ljuset och förgylla min tillvaro.

31 augusti, då minsann...

Look what a smart little storage UnderbaraClara has made for her sewingthings! Ordinary glassjars, with their lids nailed to the shelf.

I'm gonna be a copycat and take the idea right away, to my new apartment. I can't wait to set up my new sewingmachine, organize all different fabrics I have and decorate with all the old sewingstuff I've collected through the years.

And the kitchen! How I desperately long for my own kitchen! My room is full to the brim of boxes with cups, bowls, glasses, plates, towels, baking tins, knives and forks and trays that's just waiting now, waiting for me to put them up and love them.

On august 31...

Med vänliga hälsningar,

Miriam

8 kommentarer:

Johanna sa...

Idag när jag kikade in i min favorit-secondhandbutik i Borås där jag bor, så såg jag en bild på dig sittandes där. Det tyckte jag var fint! :)

Anonym sa...

Sådär hade min pappa i garaget när jag var liten, fyllda med skruvar och annat junk.

Wicky sa...

Visst är det fint! Så ska jag också göra i min nästa lägenhet.

Cherry Cupcake sa...

31 augusti inte långt kvar!
Lagom till Rocket Room den 4 september :)

Make Me Up sa...

hej! lyssnade precis på dig i karlavagnen! det var så kul att höra din röst. Man ser ju hur du ser ut här i bloggen, men inte hur du låter. Trodde nog att du skulle prata mer dialekt =0) man har så många bilder av hur människor låtr, utifrån hur de ser ut. =0)

Hur som haver, du kan fortfarande få ditt drömkök, det är nog ganska kostsamt eftersom det är från Kvänum, men det kan ju bli en framtida dröm liksom. Här är länken:
http://www.kvanum.se/kok/retro/baner-retro-amazonbla/{19A8945A-EE7B-4D9A-8689-D868A74F7CD2}
Kramar!

Miriam Parkman sa...

johanna: Jaha! Vilken grej! Jag blir ju väldans nyfiken, vad var det för bild? :P
Och, vad heter affären? Ifall jag möjligen har vägarna förbi Borås någongång...

bettie booh: Ja mamma sa också att hon eller hennes pappa haft sådär... Rackarns smart alla gånger!

wicky: Ja det blir finemang!

cherry cupcake: Nej det är inte långt! Och ja, en premiär på rocket room låter inte dumt:)

linn ekholm: Vad roligt! Men ja, det där med dialekten är lite knepigt. Jag pratar mycket mer egentligen, men jämt när jag pratar med någon ny och blir lite nervös försvinner den på en gång. Jag kommer på mig själv hela tiden! Så man kan väl säga att ju mer man lär känna mig, ju mer dialekt kommer fram. Det är nån slags trygghetsgrej.

Tack för länken!! Otroligt fint kök, och härligt att se att företag också kan ha annan smak än bara vitt-vitt. En vacker dag så.... (om jag inte bosätter mig någonstans med ett original, förstås)

Zizzi sa...

I stockholm har de nu en titanic-utställning på djurgården. När jag såg det tänkte jag direkt på dig, kanske nåt att se när du kommer hit!

Johanna sa...

Oh, jag minns inte vilken bild det var nu men du hade röd kofta tror jag, och var väldans tjusig i håret.

Affären heter Veras Garderob. :)