torsdag 10 september 2009


Gårdagens
Det var för tråkigt att bara sitta hemma igårkväll, så jag trotsade hostan och åkte in en sväng till Chicagos onsdagsdans.
Jag provade hot sticks i håret för första gången, vilket faktiskt funkade riktigt bra. Inte hållbara lockar på samma sätt som när man lägger upp för hand och sover på dem, men helt ok för en kväll! Och, det tog verkligen bara 10 minuter att fixa. Hot Sticksen hittade jag på loppis för 40 kr förrut, och enligt en garantisedel som ligger kvar i förpackningen köptes de 1990. Alltså samma år som jag föddes. Men de funkar lika bra än!
Roligt nog upptäckte jag efter en stund att jag bara hade på mig kläder från H&M, vilket inte händer ofta. Men, de är alla från olika tider, och blusen köpte jag för någon månad sen på Erikshjälpen för 29 kr! Ett riktigt fynd.


p.s Den 26 september har Chicago ett stort jubileum, med gratis prova-på-klasser, champagnebrunch, uppträdanden och dans natten lång, så om du bor i Stockholmsområdet; kom! Biljetten kostar 200:- för hela dagen om man är student, pensionär eller arbetslös (50 kr per del) eller 320:- för ordinarie (80 kr/del). Det blir något alldeles extra, så inget man bör missa! d.s


It was too boring to just stay at home last night, so I ignored my cough and went to Chicago's wednesday social dancing anyway.

I fixed my hair with hot sticks for the first time, which really worked! Not as strong, lasting curls as when you roll by hand and sleep on it, but absolutely good for one night. And it really just took ten minutes! I found the hot sticks on a flea market for 40 SEK, and a sign says they are the same age as me, but they still work perfectly.

My outfit's completely from H&M actually, but from different years. The blouse I found at a charityshop recently for only 29 SEK! Such a find.
Med vänliga hälsningar,
Miriam

5 kommentarer:

Johanna sa...

Tjusigt! Din blogg är otroligt inspirerande!

Kram från Johanna

Jitterbugdoll sa...

What a cute outfit!

I love Hot Sticks--they are great when you need to touch up or don't have time to wet set your hair.

Susanne sa...

hej! härlig blogg! jag sympatiserar totalt gällande hostan. vid minsta lilla flunssa får jag lätt hosta. så i dag hade jag brottom till tåget och måste gå snabbare. det resulterade naturligtvis i ett ganska ljudligt hostskov. damen som satt mittemot mej börja dra upp sin halsduk över sin näsa och mun. jag tänkte nästan skratta högt och säga att inte alla som har hosta eller snuva har svininfluensa. det finns ännu vanlig flunssa! :)

Andi B. Goode sa...

I love your outfit. And your hair looks great - I need to get myself a set of hot sticks. =]
-Andi x

Johanna Öst sa...

Ska nog gå på Chicago-jubileumsgrejen! Åtminståne öppet hus-delen med prova-på klasser.