onsdag 4 februari 2009

En dagens, tack!

Jag fortsätter experimentera med den fantastiska 2 spot-lampan i vårat vardagsrum, och med hjälp av ett gammalt symaskinslock på bordet och självutlösaren ovanpå blev det en dagens outfit!

Ny hallonröd lammullskofta från Indiskas halva-rea-priset-rea, vit skjorta från Kupan, kjol från Amnestyboden och bälte, hittat här hemma.

Med 10 sekunder innan det trycks av kan man spexa en del!

Todays outfit, while playing around with the fantastic 2 spot-lamp in our living room;

new rasberryred lambwoolcardigan (bought on sale!), and the rest is second hand/vintage! (all from my favourite places here in town)

Med vänliga hälsningar,

Miriam

27 kommentarer:

Anonym sa...

sötnos!

Caroline sa...

himlarns fina bilder!

Miriam Parkman sa...

underbaraclara: Hoho tack!

kiwikross: tack och bock och bugning!

B-b-b-etty sa...

du är verkligen en klassisk skönhet!

Lillgull sa...

Oh! Jag tittade också på den koftan... Funderade på att byta ut knapparna till små söta hjärtan. Blev inget köp för mig dock..Tyckte den var lite för stickig, hihihi..

Miriam Parkman sa...

betty lou: äsch... (tack!)

lillgull: Jag funderar faktiskt också på att byta ut knapparna! Om jag hittar några passande så... Eventuellt ska jag göra fler knapphål också, så att man kan knäppa den högre.
Jag tyckte inte alls att den var sticksig, bara varm och skön!:P

Anonym sa...

åh, fina du!

Mademoiselle Dauphine sa...

you look beautiful! and what a tiny little waist!

Alice sa...

I love everything!! really, you look incredible, the colours are perfect for your heir and skin, like a doll. The skirt is simply fabolous...

[z a r a] sa...

oh vad himla fin du är! jag älskar din blogg!

Anonym sa...

Så superfina bilder!!

B-b-b-etty sa...

vita knappar passar alltid!

Anonym sa...

å va underbara bilder! en sådan kofta har jag velat ha hur länge som hällst!

Anonym sa...

Jag blev himla förtjust i den översta bilden.
Det är, helt seriöst, den finaste bilden på dig någonsin tror jag.
Du är så fin att man blir lite tårögd, lite stum, lite kär.
Kram på det.

Anonym sa...

Va fin du är! Tror att jag måste ha en sån där kjol med skärp...

Anonym sa...

Åh snygging! vilken fin outfit!
har du vikt ihop midjan på kjolen eller är den veckad så? måste oxå ha ju :)

Elina sa...

Härligt ljus i den där lampan, it's a keeper! Det är roligt när man hittar sådana där fantastiska ljuspunkter hemma, i ett hörn, vid ett fönster, under en lampa... vad som helst!

Alice sa...

Hi againDear! I 've just see your post about the... Kafferep? I thing it sounds great! In Spain we don't have anything like that, snif! her people only like go out for tapas, very noisy and every one smoking... puaj!
But I love to go to a swedish cafe near from my parents home, I've been going there for 16 years! I always take the same: swedish apple pie... i love it,

Could you (or someone) tell me the recipe, please??? it have cinnamon and marzipan, an a base of cherry mermelade... with big apple pieces!!!unnnmm! I've been trying to make one, but it's imposible!!!

Anonym sa...

Du är vacker!

Miriam Parkman sa...

sött nonsens: Tack du!

mademoiselle dauphin: Thank you so much! And I have to say that I love my tiny waist... :P

alice: Oh thank you! Actually, I like dressing in red and pink best just because I think it suits my hair and skin best. (but red looks good on any girl I think!)

lillstrumpa: Håhå åh vad roligt! Tack så mycket!!

tifa: Tack och bock och nigning!

betty lou: Ja, jag funderade på det... har några jättefina i snäckskal, men tyvär tror jag att de är för små:(

linnea: Tack! Jag har också letat efter en bra, röd kofta länge... Bege dig till närmaste Indiska och kolla om den finns kvar! (100 spänn!)

sister disco: Oj oj oj! Det var det värsta. Tack så hemskt mycket för den fina kommentaren! Kram tillbaka:D

frida: Tack och bock! Kjol med skärp funkar alltid:)

idun:Tack! Kjolen är veckad hela vägen runt, men det blir lite mer av att jag drar ihop kjolen med skärpet (den är för stor annars)

elina: Exakt! Jag är helt upp i gasen över den här lampan nu, och allt man kan göra och frambringa med den... Så många möjligheter liksom!:D

alice: Yes, Kafferep is probably a very swedish thing! It means when you invite friends and other people for coffee and cookies, that should be at least 7 different sorts. It's not so used anymore, but it was what you did on for example sundays in the old days. The swedish café sounds great! But there's thousands of variations on apple pie... I have a recipe here on Kafferepet, but it's not translated (but it is with marzipan, cinnamon and big applepieces!)I will try to translate it, if you email me on miriamparkman@gmail.com
Thanks for your comments!

marie: Åh tack så mycket!

Anonym sa...

Älskar bilderna! Du får en så fab midja! Love it!

Kram på dig

Miriam Parkman sa...

Tack! Vad roligt att du gillar dem:) (och tack för midje-komplimangen, sånt som gör mig lite extra glad hehe)
Kram!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

En helt otroligt snygg outfit!

Anonym sa...

förresten.
jag skrev lite om din blogg häromdagen.
bara så att du vet :)

Miriam Parkman sa...

glamour-och-fläskpannkaka: Tack så mycket! Jag hade länge velat ha en röd kofta just för den här outfiten...

madeleine: Åh! Vad roligt. Det ska jag genast kolla in! tack:)

Lillgull sa...

Hej hej, hoppas det är oki men jag snor försiktigt en bild på dig och länkar hit. Syftet är alltigenom gott ,för att lägga som jämförelse till en teknad omslagsbild på en tidning från 1939! Holla in dagens inlägg.. Mvh Susanne (one dreamy closet.com)

Lillgull sa...

http://www.onedreamycloset.se/?p=978

är länken. Ifall du misstycker så säg till så snappar jag genast bort bilden på dig.