tisdag 10 februari 2009

Kondisprover

I skolan just nu på våran Textil färg och form-kurs ska vi bygga små rum, med egenformgivna tapeter och inredningar. Det ska bli som små dockhusrum ungefär, och jag gör ett exempel över hur det framtida konditoriet Miriams Kafferep skulle kunna se ut.

Ovan ser ni några små prover jag målat för golv, väggar och dukar.

Det ska finnas sött porslin och andra fina pryttlar...

...så man känner sig hemma!

Right now in school we have a Textile colour and design-course, were we're supposed to build small rooms, like doll-houses. The interiordesign with wallpapers, furniture, textiles and patterns should be our design, and I'm making an example of how the future café "Miriams Kafferep" could look like. Above you see some samples I've painted for walls, floor and table clothes, and then some examples of the things that should be there.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

10 kommentarer:

Alice sa...

You are an artist! I love all the draws...

Anonym sa...

åh jag skulle gärna komma och fika på "miriams kafferep" !

Anonym sa...

Åh vad fantastiskt. Jag skulle ta cykeln raka vägen till ditt café!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Det där låter ju jättekul!
fina bilder!

Anonym sa...

De rödvita kopparna var ljuvliga!

Miriam Parkman sa...

alice: Oh thank you! :D

linnea och moa: Vad bra! Håll utkik i framtiden;)

glamour-och-fläskpannkaka: Ja, det är kul! Tack:)

lilla fröken: Ja visst är de! Jag köpte dem i somras tror jag, på en loppis i värmland. Det var synd att det inte fanns fler! De heter "Fasan" och kommer från "Old Gustavsberg" iallafall.

Sara P. sa...

jag kan vara musiker på ditt fik, eventuellt den glada och spexiga tjejen i kassan. Okej. ÖH. Din klänning, tar med den hem på lovet!!

Anonym sa...

Yey, jag tar färjan över till Sverige bara för att få smaka dina bakelser och vila ögonen på alla små söta prylar!

Fen sa...

Du kan väl berätta mer om detta projekt o kurs. Låter kul, fint att se bilder.

Anonym sa...

Ser fram emot fler bilder på detta fina projekt.

Är det wedgewood koppar du har? Så fina jag samlar på den gråa servisen.:) Asiatic pheasants är så himla fint motiv.

Kram på dig