torsdag 19 februari 2009

Här skulle man sitta...

...i en sidenkimono, skymtande stumpeband och ett glas champagne. Kanske en fransk cigarill i ett munstycke för den glamorösa känslans skull också!

Det vore nåt det... Eller vad skulle ni göra?

If I had this room, I would sit in the chair on the evenings, wearing only a silk-kimono and stockings. I would sip on a glass of champagne and maybe have a thin, french cigarill in my hand, for the glamorous feeling!

That would be something... Or what would you do?

Med vänliga hälsningar,

Miriam

13 kommentarer:

Anonym sa...

det är bra synd att du inte bor närmre göteborg... det hade vart så fint om du kom in till butiken ibland eller hjälpt mig hitta fina saker, älskar din stil och blogg mycket mycket!

Anonym sa...

precis det du sa, fast jag hade nog adderat några chokladpraliner!

Glamour-Och-Fläskpannkaka sa...

Där skulle jag gärna sitta och dricka en kopp the!

Miriam Parkman sa...

linnea: Åhå vilket erbjudande! Vad har du för butik? (förlåt för min dåliga koll) Men vem vet, om jag kommer till Borås Textilhögskola eller kanske modistutbildningen på Tillskärarakademien i Göteborg någon gång så;)
Vad glad jag blir av att du gillar min blogg så mycket!

fanny: Jamen självklart! Att jag kunde glömma det...Praliner är ju ett måste!

glamour-och-fläskpannkaka: Jag önskar att jag tyckte mer om the... Det skulle ju onekligen också passa. Men tyvär är det ingen favorit! Tur då att det passar dig:)

Anonym sa...

hmm, lyssnar precis nu på svängig musik så jag tycker bestämt att det låter väldigt tråkigt att SITTA. jag skulle dansa i sidenkimono, strumpeband och med champagne i min hand! svänga glamorösa runder...

Miriam Parkman sa...

Haha jaa det låter också bra! Förmodligen tänker jag mig den här sittningen efter att man kommit hem från en natts dansande, och att det här liksom är nedvarvningen, men det gör ju inte att man kan ta sig en svängom till...
:D

Anonym sa...

Jag har en fundering som jag tänkte att du kanske visste svaret på. Jag har köpt en fin höfthållare med strumpeband, men vad ska man egentligen ha till, och hur? Eller mer precist, hur ska man ha trosorna? På alla bilder har man ju trosorna under strumpebanden, så det hade jag, men det blir ju hemskt besvärligt om man t ex behöver gå på toaletten. Men har man trosorna ovanpå då? Eller finns det något annat trick? Hur hade man förr när alla hade strumpeband?

Kristin

Anonym sa...

du tog orden ur min mun, så att säga.
jag skulle gjort likadant alltså!
ett fat med några jordgubbar hade inte varit helt fel heller.

Miriam Parkman sa...

Strumpor förstås!
Inga stay-ups, utan strumpor. (stay-ups har har gummerat kant, så att det kan sitta uppe själva, och då behövs ju ingen hållare. så då blir det ju inte lika fint.)
Fina strumpor, och då helst med söm, kan man hitta lite varstans nuförtiden, till och med tillfälligt på de stora kedjorna ibland. Jag köper mina från What Katie did, som har jättebra kvali´te och helt ok pris. Finns på deras hemsida eller i Sivlettos webbshop (kolla i länklistan), om du inte bor i Stockholm så att du kan gå dit själv.
Trosgrejen är ju alltid ett problem, och lösningen beror alltid på hur själva höfthållaren ser ut. Mest praktiskt är ju förstås om man kan ha den under trosorna, så man inte behöver knäppa upp vid varje toalettbesök (även om det också har sin charm!). Men, då kan det ju inte vara en gördelhåfthållare, som går ner över benen. Då finns det helt enkelt inget annat sätt än att ha trosorna under och knäppa upp, om det inte är en elastiskt variant som går att dra ner!
Personligen föredrar jag just sånna elastiska gördlar, eller strumpebandshållare (smalare, mer som "bälten") som går att ha under.
Lycka till och fråga gärna igen om du undrar något mer!

Miriam Parkman sa...

madeleine: Absolut! Färska jordgubbar... Kanske lite chokladfondue att doppa dem i också? :D

Anonym sa...

Alltså, jag fattar att man ska ha strumpor till, det var mer trosorna jag funderade över:) Jag undrar varför man alltid visar trosorna under hållaren på bilder om man ska ha dem ovanpå. Jag måste prova mig fram helt klart.

Jag skulle förresten vilja ha täta strumpor bara, tjocka svarta eller grå, men det hittar jag ingenstans, vet du var man hittar sådana?

Kristin

Anonym sa...

skriva subtilt erotiska brev i kabinettet, och därefter plocka fram min "exotiska frö & fjärils-samling" ur askar ovanför för att sortera.

Anonym sa...

kristin: om inte vintage kanske http://www.sockdreams.com/_shop/pages/socks_cat_CategoryID_85.php längst ner.