onsdag 18 februari 2009

Tackpresent
Jag har tagit hand om våra grannars hus i två veckor, medan de har varit i Thailand. Som tack fick jag det här fina fjärilsmönstrade bomullstyget! Jag funderar på att göra en klassisk hawaii-sarongklänning av det, i stil med denna;


Vad tror ni?


I have taken care of our neighbours house for two weeks, while they have been in Thailand. As a thank you-gift I got this beautiful cottonfabric! I think it feels very summerlike with all the butterflies, and I'm thinking of making a classic hawaii-sarongdress of it (in style of the posh girl vintage-example). What do you think?


Med vänliga hälsningar,
Miriam

7 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

det låter som en toppen idé!

Miriam Parkman sa...

Ja, jag tror det får bli så faktiskt:) Borde inte vara så komplicerat att sy. Om det blir tyg över kan man göra en söt soltopp också!

Anonym sa...

Nästan min favvostil på klänningar, go ahead!

B-b-b-etty sa...

ja du är ju duktig på att sy så det är nog inga problem alls. jag fösöker lära mig själv att sy, håller på med en kimono och har fastnat på halskanten. men i övrigt så ser den helt okej ut med tanke på att jag aldrig sytt nåt plagg i hela mitt liv

Anonym sa...

Vilket fint tyg! du kommer blir superfin!

Lillgull sa...

Oh jag skulle nog satsa på en söt 2 delad soldräkt! En söt topp eller liv och ett par söta shorts! Klänningen är ju helt underbar visserligen, men en tvådelad soldräkt, i waikiki inspirerat tyg.. *suck* det skulle man vilja ha..Det skulle man...

Miriam Parkman sa...

tifa: Ja den är inte dum! Och klänningar som man bara kan sätta på sig och på en gång vara snygg i kan man inte ha för många av på sommaren...

betty lou: Åhå det ser jag fram emot att få se resultat av! Vad syr du i för tyg?
(och nej, det är faktiskt inte så svårt att sy kläder. bra att du har börjat!)

idun: Ja jag blev faktiskt lite överraskad över att min granne lyckades pricka så rätt!
Tack:)

lillgull: Joo, jag funderar ju på det också, och man inte riktigt bestämma mig... Har tänkt sy några soltoppar till sommaren, så mönster till det kommer jag göra iallafall, och jag håller på att sy ett par jeansshorts just nu vars mönster också skulle kunna användas till soldräkts-shorts. För jag håller ju helt med dig, det vill man också ha!
Jadu, vi får se vad det blir, helt enkelt:)