torsdag 20 november 2008

SOM
Om ni har pappor, bröder, pojkvänner, vänner eller vad som helst med byxproblem,
-kom till SOM. De gör de finaste jeansen, chinosen eller kostymbyxorna precis så att de passar perfekt och precis efter din egen smak. Handsytt i miljövänliga och schyssta förhållanden dessutom!
Ja, banne mig, SOM är nog den bästa praktikplatsen man kan ha. Jag vill inte åka hem, och det är bara en vecka kvar. Suck!
Produkter i deras butik.
Jag vid provrummen.
SOM står för Son och Mor, och ägs och drivs av Simon och Lotta Hjelte. På bilden provar Simons sambo Ebba de jeans jag syr åt henne, och som tur var satt de jättebra! Först när jag skulle sy dem gick det åt skogen med allt, och jag kände mig helt värdelös. Men då fick jag börja om istället, och se då gick det galant sen! Nu är det bara knappar och fåll kvar, och jag är nöjd.
Simons söta dotter Siri!
p.s Imorgon ska jag kanske vara modell för en liten modevisning för ett märke som gör skor i vintagestil, vi får se hur det går! d.s
Here are some pictures from my working experience at SOM. It's the best place ever -they are so nice and friendly, and I really don't want to go home... "SOM" stands for "Son and Mother" and it's owned by Simon and Lotta Hjelte. On the 4th picture, Simon's girlfriend Ebba tries the pair of jeans I'm making for her! She really liked them, and tomorrow they will be finished.
p.s Tomorrow I might be a model for a brand that makes vintagestyle shoes... We'll se how that goes! d.s
Med vänliga hälsningar,
Miriam

5 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen superfin bild på dig!

B-b-b-etty sa...

åh du är så fin. jag har fingrat på den där koftan också, såg att den var på rea men jag har bestämt att rött inte är en färg för mig :(

Anonym sa...

åå, vad duktig du är! jag skulle oxå vilja kunna sy så fina jeans...

Anonym sa...

vad har jag sagt om att ljuga? JAG har bästa praktikplatsen åååååkej?

Miriam Parkman sa...

Johanna Öst: Åh tack!

betty lou: Tack! Jag brukar ju mest fingra, men den där gången slog jag till! ;)

fiffi: Tack! Men somsagt, jag fick börja om en gång, och det första exemplaret är inte så fint kan jag säga...

eloise: Äääsch det är ju för att nette varit på SOM! ;)