måndag 16 mars 2009

Bal?

Jag håller ju somsagt på att göra min klänning inför studentbalen just nu, och än så länge går allt enligt planerna. Om några av er också ska på bal i vår, men utan någon aning om vad ni ska ha på er, kommer här lite inspiration!

Först, att leva ut en fluffig prinsessdröm är aldrig fel...

Jag älskar den här bilden! En helt otrolig klänning, i en makalös bild.

Pudrig och svepande chiffong...

...eller knallig tyll!

Men även somrigt och lite enklare är fint.

Spets är alltid sött...

...eller kanske lite syndigt.

Svart är dessutom en färg jag absolut tycker att man kan ha! Svårslagen elegans.

Min kära vän Elin var t ex svårslaget tjusig på sin bal förra året, i den här djupryggade blåsan. Frisyren var också oklanderlig!

Tre andra svarta tjusningar...

Djupt ringad rygg är förövrigt en favorit hos mig, som ni kanske gissat då jag har det på min egna klänning också.

En slank 30-talssilhuett är den andra favoriten, som också syns i min klänning.

Passa på att glittra lite!

Sammet är ett ovanligt material idag, som verkligen borde få en slags revival. Det finns inget annat tyg som kan reflektera ljus så vackert som silkessammet!

Och så tillbaka till de stora kjolarna igen...

Och tillsist, entrén;

häst och vagn, finbil, pakethållare eller vad som helst; se till att du får några minuter i blickfånget! Det kan man väl vara värd efter 12 års skolgång?

Själv skulle jag då somsagt vilja ha bilen ovan, hehe..

As I said, I'm working on my promdres for graduation right now. It seems to work out real fine, and I'm so excited!

If you're also going to some prom this spring, with no clue on what to wear; here's some inspiration. From 50's cupcakedresses, exploding in layers of tulle, lace and chiffon, to 20's flapperdresses, 30's sleak moviestardresses with deeply cut backs and at last, the always so elegant litte black dress, no matter decade.

I think you should allow yourself to shine on your prom, after so many years in school! The prom itself might not be the funniest thing in history, but hey, it's a great opportunity to dress up! Don't miss it.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

11 kommentarer:

Anonym sa...

hej miriam. jag håller på precis med samma sak som du, fast jag syr klänningen till niornas vårbal. min inspiration är en flugsvamp och en fantastisk klänning jag snubblade över på pub en gång. (när jag var pank)
lycka till med din, jag tror den blir underbar.

Anonym sa...

Som 26-tant så kan man ju inte låta bli att längta tillbaka till sin egen bal lite, efter den fina klänningakavalkaden :)
Du kommer se helt stuning ut

Anonym sa...

åh, jag önskar att jag tog studenten i ÅR i stället.
balen var så himla trevlig.

Ida Nordung sa...

shit. klänningen på andra bilden var ju typ hurfinsomhelst ju.

Madeline sa...

all those dresses are soo amazing. i want to do something formal now!

Mademoiselle Dauphine sa...

what an inspiring post!
with such gorgeous inspriation i'm sure you'll look fantastic!
i wore vintage to my prom and really stood out and made a statement, but it a good way. I'm sure the same will apply to you

Anonym sa...

Jag är fortfarande ledsen för att jag inte fick gå på balen när jag slutade gymnasiet.. Hade vatt så roligt att få klä upp sig i tyll och siden och måla läpparna röda!

Anonym sa...

I love the dresses in the second and third picture, they're so pretty!

Fröknarna Flor sa...

vilka underbara bilder. vilken glamour och vilken inspiration. lycka till med klänningen.

Fröknarna Flor

julia x 1000! sa...

Miriam!
Vilka fina bilder,Keira är så sjukt vacker i den där gröna färgen! Åhhhh jag vill också vara snygg på balen!!!

Anonym sa...

Underbara bilder! Och din klänning låter som en riktig hitt.