fredag 20 mars 2009

Balboa

Lindy Hop är ju bara en av många swingdanser som finns, och på sista sista tiden har jag också blivit intresserad av Balboa. Det är en lite "tightare" version av Lindy, som man oftast dansar till jättesnabb musik. Jag har provat det litegrann, och funderar på att lära mig det mer på Herräng i sommar!

Ovan, en gammalt klipp med Balboa, om än en ganska svängig sådan.

Ett nytt klipp jag hittade på youtube, som visar lite mer på det där "tighta", med flytande steg.

Some Balboa for the evening!

I'm thinking of learning it at Herräng this summer, since I've tried it on a little bit, and really like it.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

4 kommentarer:

Fröken Finurlia sa...

Balboa ftw! =)
Om tre veckor går ett väldigt bra balboaläger i Malmö: Balboa Revival 18-19 april.
http://www.swedenbalboa.se/

Idun sa...

åh vad man blev danssugen! och vilken fin blå klänning.

Miriam Parkman sa...

fröken finurlia: Åh det låter härligt! Tyvär är nog Malmö lite för långt bort för min ekonomi... Men någon annan gång!;)

idun: Ja jag vet! Jag valde nästan det där klippet bland alla andra just för hennes fina blåa klänning...

benedicte sa...

Du måste se det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=R0BHxhUnokU

Lindy Hop! Lite som extremswing, kanskje.