lördag 11 oktober 2008

Lördagsgodis

Idag har jag varit med mamma och Ida på Blå Porten Antik och Loppis, som drivs av kunniga och duktiga Birgitta. Där finns det så mycket fint att man knappt vågar sig dit.

Men, jag kan inte stå emot frestelsen då och då. Så, bilder på en ny underbar himmelsblå festklänning, två par silkiga handskar och en ljuvlig pälsståla kommer inatt eller imorgon!

Tidigare har jag hittat den skräddarsydda ulljackan från tidigt 1900-tal/folkdräkt (ovan) och den silkesljuvliga höfthållaren i puderrosa där (under).

Korsett/basque från Beyond Retro

Today I went to one of the best Fleamarket/Antiques place I know; Blå Porten. It's owned by Birgitta, who knows a lot about everything old from porcelain to clothes. So, tomorrow (or tonight) I will post pictures of a new heavenly skyblue dress, two pairs of silky gloves and a wonderful furstole!

Earlier, I have found the tailormade wooljacket on the first picture there, and the silky girdle on the two other pictures.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

8 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

såg dom där bilderna i din gamla blogg, vet inte vad jag ska säga. grr kanske :D

Miriam Parkman sa...

I min gamla blogg? Finns de där?
Nää du menar väl bland de tidigaste inlägen på den här bloggen?
Jaja, det är kul att du gillar (?) dem ;)

Anonym sa...

You look like a princess escaped from a fairy tale! You're dresses are perfect, Did you buy them all? I would be unable to choose if I was you! And the China... Oh I love it!

From now on, you'll appear on my favorite blogs list!

B-b-b-etty sa...

kanske var här, mitt minne är inte så bra

Miriam Parkman sa...

sarah-lou: Oh thank you!
I just bought the heavenly skyblue dress, because I liked it best. Although, there was another dress that I didn't get any pictures of, that was completely fantastic. It was black in the thinnest chiffon you can imagine, with a perfectly pleated bodice and a plissé skirt. But, such greatness cost;P So, it was too expensive for me now, but you never know!;)

I'm flattered to be on your favourite blog-list, and you are so welcome to Kafferepet.
I love to read your french!

betty lou: Njae jag har inte heller världens bästa minne satte...;D
(när jag var liten spelade det inte roll om saker ens hänt för en timme sen eller förra året;D)

Kitten loves vintage sa...

Alltså vad du ser glamorös ut på bilderna! Var är de fotade, i nån studio eller hemmagjord sådan? Ljuvligt!

Unknown sa...

i love vintage lingerie - so pretty!!
xox

Miriam Parkman sa...

kitten: Tack! De är fotade i en studio hos Hantverk Foto-programmet, som ligger våningen ovanför mitt program:)

mademoiselle frou-frou: I have a little obsession for vintage lingerie... It's feminine, beautifully detailed and full of feelings and confidence that I don't get from today's underwear. No, it should be saucy and gorgeous with silk, laces, bows, girdles and suspenders:)