måndag 20 oktober 2008

Änteligen!

Idag var befrielsens dag;

Jag fick ta ut min tandställning. Efter ett och ett halvt år av regelbundna tandläkarbesök, spända och ömma tänder+ en operation har jag numera ett alldeles jämnt, fint och lent tandgebiss. Halleluja.

Till vänster är före och till höger efter.

Om någon som läser det här fortfarande har tandställning;

Tappa inte hoppet! Det blir skillnad! Det är värt det!

Today was the day of freedom; I was released from my braces. After one and a half year of quite much pain I now have nice teeth. On the picture above you see my teeth before the treatment (at the left) and after (at the right).

If someone out there still got braces; It's worth it!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

16 kommentarer:

Storasyster sa...

Åh jag minns precis känslan! Underbart. Man känner med tungan över tänderna, helt lent. Fantastiskt! Unna dig några sega kolor!

B-b-b-etty sa...

åh jag önskar att jag fått räls, mina tänder är hemska och jag ler sällan.

Elina sa...

Åååh så härligt! Jag stod också ut med rälselände i omgångar men mina tänder är ändå mer sneda nu än när jag plockade ut rälsen :'(

Miriam Parkman sa...

storasyster; Eller hur! Jag har känt med tungan hela dagen:D Dock är den här efterbehandlingsskenan i plast sjukt obehaglig... Den får mig att läspa!!

betty lou: Ja, somsagt, nog var det allt värt det.

elina: Jajamensan!
Jag vet att det kan bli så, så därför bör jag väl vara noga med den här plastskenan, hur obehalig den än är...

Anonym sa...

Åh! Grattis, eller vad man nu ska säga... din blogg är verkligen jättefin.

Make Me Up sa...

vad skönt för dig att det är klart! Du är jättevacker på översta bilden. Som en riktig modell =0)

Kramar och hälsningar
/Linn

Anonym sa...

jag ville bara säga att jag tycker att din blogg är underbar.

B-b-b-etty sa...

en tjej som gick i min senaste klass betalade själv, nu minns jag inte min kring 22 000 kr eller nåt sånt. eller kan det ha varit mindre? men det är nog värt varenda krona

Elba sa...

Vackra du!! Langtar efter dig.

Miriam Parkman sa...

emma: Tack! Det känns faktiskt som något man kan gratta för, då det är en rätt lång och krävande process att gå igenom;) Roligt att du gillar bloggen! Välkommen!

linn: Åh tack för det! Det är skönt att det verkligen blir synlig skillnad;)

julia: Åh vad roligt! Välkommen hit!

betty lou: Jo nog kan man vara glad för att man fick göra det innan man måste börja betala själv...

elba: Åh jag längtar efter dig också snygging!

SB sa...

Vilket härligt leende! Jag minns själv känslan som igår... och det är... 14 år sedan. Tänderna är fortfarande finfina, men kanske inte så jämna som precis efter att ställningen blev borttagen.

Anonym sa...

grattis ;) eller vad man säger.. hade tandställning i två år, såå värt det!

Miriam Parkman sa...

sb: Ja jag kan tänka mig att känslan sitter i, och att man blir nostalgisk när andra går igenom det! ;)

nathalie: Tack!
Det är verkligen värt det.

Lady Thirty sa...

grattisgrattis!
den känslan är jag bekant med :)
helt fantastiskt skönt att ta bort tandställningen!
nu är det bara att smajla järnet :D

kram

Miriam Parkman sa...

Tack tack!
Skönt är ordet;)
kram

Anonym sa...

ååh du är så söt, helt galet! om jag inte har sagt det förut så säger jag det nu.. jag älskar din blogg. (älska är ett starkt ord... bla bla bla. men den är fin som snus)