söndag 17 januari 2010

Frisyren
Det blev mer åt Paulinehållet än Betty Grable om man säger så, då tiden rann iväg för att göra massor av små pincurls. Men, ganska bra ändå!
Luggen och sidorna kammas med läggningsvätska efter dusch för att få lite stadga, och sen gjorde jag bara lite öglor på vardera sida. Jag rullar nästan aldrig in mitt hår helt och hållet, för det blir alldeles för tjockt. Istället gör jag alltså öglor, vars slingor jag sen bygger vidare på (dvs fler öglor) eller drar bak i knuten/valken/flätan. Den här gången blev det en slags hög valk; en inbakad bulle för att få upp allt övrigt hår. Öglorna fäste jag med vanliga hårnålar och bullen med knutnålar.
Svårt bara att hålla alla småhår på plats! Jag har en väldigt bra hårspray, Niveas diamond gloss, men den räcker inte alltid. Någon som har ett tips för bångstyriga fjun?

The hairdo;

It turned out more like the Pauline-style, instead of Betty Grable, since time ran away for doing lots of small pincurls. But I liked it anyway!

It's not complicated at all; just roll and pin.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

22 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

Tjusigt!

Har samma i-landsproblem, för tjockt hår ;D Så gör också små rolls istället.

Testa Klippotekets rosa hårspray som finns på H&M. Jag tycker den håller bra och är inte så klibbig så att när man försöker fixa håret så förstör man det inte samtidigt.

Daisy sa...

Stiligt! Du är min stora inspirationskälla när det kommer till frisyrer, men jag är långt ifrån så bra som du på att få till det.

Bree sa...

how beautiful! i wish i could do that with my hair.

Bree sa...

i vote that you do a step by step hair tutorial for this. please!

Zizzi sa...

Varför fanns inte du i stockholm när jag gifte mig!?! Du skulle lätt bli inhyrd som frisör/fotograf. (Om du ville alltså), Underbar frisyr!

Patricia sa...

Oj vad fint!

Agnes sa...

Jösses! Du är alltid, jag menar alltid så otroligt fin. Sån inspiration. Vad vackert med blommor och pärlor i håret. Ser ut som en saga. Det ska jag ha, på fredag, när jag är bortbjuden.

Erica sa...

Men det är ju helt galet perfekt! Superfint verkligen. Finaste du någonsin haft tycker jag! Med dekorationerna som matchar blusen och allt. Skulle man kunna få se lite mer utav kläderna också måntro? Det hela ser väldigt fint ut ska du veta. Kramar

Anonym sa...

Marvellous work...

fröken elin sa...

Herregud.. ATT du orkar... och tjenis vad fint det blir!

Miss Cherry sa...

Proffs har en superstrong ( rosa flaska )hårspray som verkligen håller små hår på plats finns på H&M bla. till bra pris dessutom.

Trevlig uppsättning, uppskattar din blogg :)

Miriam Parkman sa...

Oj oj tack hörrni!
Riktigt så nöjd var inte jag, men nu är jag det, haha.
Och jag säger det igen; det är inte alls komplicerat! Jag ska verkligen försöka få tag i en videokamera så att jag kan göra en tutorial, för att göra frisyr och fota samtidigt blir lite för svårt... Men jag lovar att jag ska visa framöver!

Och, Zizzi och andra, om ni gifter er, ska på bal eller dylikt så är jag mer än gärna frisör! Jag kan även hjälpa till att hitta klänning osv. Kontakta mig på miriamparkman@gmail.com!


Thank you all!
I wasn't really this pleased with the result, but now I am, haha.
But I have so say it again; it's really not complicated! I will try to get a videocamera to make a tutorial, so that I ca show you. Because, photograhing and doing he hairstyle in the same time is a bit too complicated!

But it will come soon, I promise.

Syster Karin sa...

Galet fint! Jag älskar pärlorna och blommorna!!!

Lillgull sa...

Håller med Syster Karin. Frisyren är jättefin, och jag älskar pärlorna och blommorna som matchar blusen. Du får köra Betty Grable-puffen nästa gång!
Har inga bra tips mot flygiga små hår. Man kanske får leva med dom nu på vinterhalvåret när håret lätt blir elektriskt och torrt av alla temperatur skiftningar?

Natasha sa...

Så himla fint!

anemonen sa...

Läckert värre den där frisyren. Själv är jag gammal frissa så det är hur trevligt som helst att kolla här.

The Frog's Eyebrows sa...

*gasp* Your hair looks so pretty! I wish mine were long enough to do that and I cannot wait for your tutorial.
P.S. I love your blog and have given you an award in my last post.

Fanny sa...

mouss! stavas det så? det löser allt.

elin sa...

Fattar inte hur du gör asså :o Vilket pyssel!! Men fint blir det!

Fru Silver sa...

WOW! Otroligt fint!

Lisa sa...

Du är ju bara så himla fin och den där soppan längre ned såg himla god ut!

Désirée sa...

Underbar frisyr.
Hur jag än försöker får jag inte till det :(