torsdag 28 januari 2010

Tävling!
Hårnålen är ju en ganska oumbärlig pryl för oss vintageflickor, men visst är det lite tråkigt att ständigt köpa kartor i plast på H&M?
Därför kan man nu via Garderobsbutiken vinna två äkta 40-talskartor "Lady Hårklämmor"!
Tre set står på spel, och det enda ni behöver göra för att delta är att skriva en kommentar, så lottar jag sen.

De tre vinnarna presenteras om en vecka, alltså torsdag den 4 februari. Sen har man tio dagar på sig att prova ut en fin frisyr till Alla hjärtans dag!

Lycka till!

Competition!

The bobby pin is quite a neccesary thing for us vintagegirls, but it always feels so boring to buy them. That's why you now have the opportunity to win two charts of original 40's "Lady bobby pins"!

They come from Garderobsbutiken ("the closet shop") and three lucky winners will be presented in a week, on february 4th. The only thing you'll have to do to particiate is to write a comment and then hope I'll draw your name!

Good luck!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

76 kommentarer:

Wendy sa...

Oh va coolt! Hårklämmor är alltid bra! Jag lyckas alltid tappa bort dom eftersom, tror jag har 6 st kvar, haha!

Fin blogg, ger mycket inspiration!

MVH Wendy

Miss Pelicano sa...

Ååå! Precis som min mormor hade! Man blir så nostalgisk! Hoppas du får tag på dina Clark's skor! ;)
Barbara

Elin sa...

Åh, hoppas att jag vinner! Testade dina muffinsbakelser för någon vecka sedan, de blev helt fantastiska och mycket uppskattade.

Matilda sa...

åh! frågan är om jag skulle våga använda dem, de ser så himla fina ut på sin tjusiga karta. jag deltar gärna i utlottningen!

Nikki sa...

Åh, vad fint! Man får väl ta och försöka då i alla fall.

Cherry sa...

Åh! Lovely! Jag är gärna med i utlottningen!

rebecca sa...

åh. hatar att behöva köpa h&m-hårnålar!

ps. bakade kanelhjärtan idag. ds.

Désirée sa...

HEJ MIRIAM!
DIN BLOG OCH DINA FRISYRER INSPIRERAR MIG OCH JAG VILL GÄRNA VARA MED I TÄVLINGEN!

B-b-b-etty sa...

oj jag är med! trots att jag köpte massvis för ett tag sen så försvinner dom en efter en.

Isabella sa...

Var precis inne på old touch igår i jakt på sådana som jag sett där för ett tag sen.. tyvärr va de sålda, så de här skulle passa perfekt!

Louise sa...

Åh, perfekt tävling!
Mina (tråkiga från glitter - värre än h&m?) håller på att sina. Har fyra kvar och de lär nog ha ramlat bort innan den fjärde februari.

Honey is a fool sa...

jag gjorde "paper-curls" igårkväll och vaknade med småsmåsmå burriga lockar som var alldeles bångstyriga - med en karta hårnålar som vinst kan jag återgå till att göra riktiga "pin curls" med den bästa 40-talskänslan! Så tjusigt så!

Jacqueline sa...

jag köpte 100 st för en tia för ett tag sedan, har aldrig varit med om värdelösare sak (dock inte så oväntat kanske haha!)

cookiesandcream sa...

åh vilka fina. jag har en astronomisk förbrukning av hårnålar , alla pincurls och victory rolls som görs
skulle kännas extra fint att ha en uppsättning med de i håret

Evelina sa...

Åh så fint av dig! Hårnålar som man aldrig kan få för många av. Förresten, jag är nyfiken, vilken parfym använder du?

Kram,
Evelina

Anonym sa...

Grymma hårklämmor! Dom skulle jag inte tacka nej till. MVH Camilla

Erica sa...

Detta måste man ju vara med på! Skulle säkert känna sig lite extra elegant om man visste att frisyren var uppbyggd med äkta 40-talsrekvisita. Kram kram

Nic sa...

Själv har man dreads, men min bästa vän Suss behöver alltid, men har aldrig några. Hon hade blivit världens lyckligaste av dessa.

Johanna sa...

skulle verkligen bli pricken över i nu när man börja bli haj på victoryrolls :D
//Johanna

elin-alice sa...

Åh, vilken passande tävling! Upptäckte i morse att alla mina hårnålar hoppat ur asken som står på badrummet (jag förstååår inte vart de tar vägen!) så jag skulle väldans gärna vinna ett par stycken :)

Aho sa...

Jag är med :D

Ida sa...

Härligt med ett namn på någonting som faktiskt säger vad det är: Hårklämmor. För en dam.
/ Ida

Karla sa...

jag skulle med gärna vilja vinna! :)

Emma Prené sa...

Hemma hos mig ligger det hårnålar lite överallt, på bordet, på handfatet, på golvet... Men sådana fina nålar skulle jag aldrig slänga runt! ^_^

Anna sa...

*Håller tummarna* Och hoppas på att jag vågar använda dem om jag vinner!

Patricia sa...

Klart att jag vill vara med och tävla!

Terese sa...

ÅÅååå vilken fin tävling! Är verkligen i behov av hårklämmor till alla hjärtansdag så jag kan göra mig riktigt fiiiin! Jag ska nämligen på en första dejt med en karl som jag pratat med länge, spännande och mycket nervöst!

Tess

Hilde sa...

Oi, så fine klemmer! De hadde vært fine å ha siden nyttårsforsettet mitt er å bli flinkere til å sette opp håret. Skulle ønske kjeder som H&M hadde sluttet med kjedelige plastemballasjer og heller laget noen med litt gammeldags glamour. Åh.

Elina sa...

Givetvis vill jag vara med och tävla! Hårnålar tycks alltid försvinna hela tiden och hälften av de man har är så oelastiska att de stannar i utböjt läge för resten av tiden de finns i ens ägo. Då håller de knappt ens riktigt grova pin curls på plats.

Lisa sa...

Åh! Så underbart fina. jag vill såklart vara med! :D

Sara sa...

SÅ underbara! (: Vilken rolig tävling!

Pop eller Inget sa...

Åh, härligt! De ser jättefina ut..
Jag vill såå gärna vinna nu!

Natasha sa...

Så himla fina! Jag är gärna med och tävlar!

Agnes sa...

Nu jag fått långt hår (äntligen!) är det så tugnt och tjockt så jag kan verkligen behöva några rejäla hårnålar. Jag menar, det var ju bättre förr ;)

Kristin sa...

Jamen då skriver jag en kommentar... Jag är ganska dålig på det annars. Mest för att allt jag vill säga redan finns skrivet. Men. Tack för en fin blogg.

husmodern sa...

Åh så fint!!

Emma sa...

Nej men gud! Du äa så HIMLA SÖT! :] Önskar att jag också kunde ha röda läppar =/ Om jag kunde det skulle jag ha det 24/7. Mina läppar är för smala, så det ser ut som ett rött streck bara.

Linda sa...

Jag håller med alla föregående talare. Hårnålar är fina och praktiska, dock försvinner de vääääldigt lätt och fort.
Hålnålar kan man aldrig få för många av och dessa var ju väldigt fina :)

Jag är med!

camilla sa...

åh, hårnålar! jag har varit på jakt efter vettiga sådana hur länge som helst, men de som finns på H&M och liknande ställen är skitkonstiga, och har ofta en uppstådende "plupp" framtill, som liksom sticker fram genom håret. det ser inte okej ut. i övrigt - jag gillar din blogg som tusan, men har varit en lite anonym läsare sådär, som inte kommenterat. det tänkte jag ändra på från och med nu :) trevlig helg!

Unknown sa...

Ett par hårnålar skulle jag aldrig säga nej till;)(dessutom tappar jag alltid bort dom) kramar

Mlle Alexandra sa...

This is a lovely giveaway! :)
Too bad I don't live in Sweden...

malin sa...

Å, H&Ms hårnålar är usla, det vore fantasktist att vinna några vettiga! Och fint förpackade! Ett av mina nyårsbeslut i år är att lära mig ordentligt att sätta upp håret - det här vore en fantastisk början!

olivia sa...

Jag vill också vara med, självklart! Så fina verkligen. Nästan så man hellre vill ha dem liggandes framme som prydnad istället för att använda...

Ha det bra! / Olivia

Anonym sa...

Hi Miriam
This is a great idea, I am desperate for bobby pins. I don't know what it is about them but they seem to disappear, I have lost thousands over the years!!

syster yster sa...

Hårklämmor ja....de har ett eget liv jag vet inte hur många jag har lyckats slarva bort genom åren. Jag tror att de tar sina små "ben" och springer iväg.
Jag deltar gärna i utlottningen.

Tilda sa...

Åh, vad fina, har alltid köpt på t.ex hm. Men dessa är ju lite tjusigare. hade varit väldigt roligt att ha sånna.

Anonym sa...

Oj, klart man vill vinna hårnålar. De som strumpor i torktumlaren - försvinner ständigt!

//Anna

Hanna sa...

åh.

Amanda Pettersson sa...

haha, mitt kännetecken är att jag lämnar hårnålar efter mig... det känns som att de är omöjliga att hålla reda på. frågan är väl om det vore så bra om jag vann eftersom jag bara skulle tappa dem.

jag håller dock tummarna.

Mirre sa...

ååååh, jag ÄLSKAR din blogg och jag älskar din stil och du har ett såå vackert namn<3<3

Unknown sa...

Ohhhh, jag är absolut med och tävlar! Vem vill inte ha såna här ljuvliga hårnålar i sin vintageuppsättning!?

Etikett Emelie sa...

De ser jättefina ut, verkligen! Som de flesta andra här som skrivit är jag ofta sysselsatt med att sätta upp håret i olika frisyrer, så självfallet anmäler jag mig också till lottningen =)!

Saga sa...

Hårnålar kan man inte ha för många av så jag vill gärna vinna lite fler och finare.

Klara sa...

Klart jag vill vara med i tävlingen, hårnålar försvinner hela tiden.. :)

Jessica Persika sa...

Nemen vilka himlans fina! Och väldigt välbehövligt eftersom man alltid tappar bort dom. Jag är med och tävlar :)

agnes sa...

oh, så himla fint! Och hårnålar kan man ju inte precis få för mycket av ;)

Felicia_Ceballos sa...

Hi there,

I'm a new reader to your blog. I would love a chance to win. :)

Johanna sa...

Hårnålar är kärlek, vill gärna vara med i utlottningen^^
(om man vinner, visst mailar du en/kommenterar på ens hemsida då?^^)

o sa...

Åh vad fina! Jag är beroende av hårnålar, men lyckas alltid slarva bort dem så dessa hade varit underbara att ha! Kram

Hanna sa...

De ser ut att vara lite mer hållbara än de man köper på HM och liknande! Jag är med :)

Miss Cherry sa...

Jag tror att H&M's hårnålar är allergiska mot mig eller något, dom försvinner ju alltid! Vore superkul att vinna dom där raringarna, hoppas jag har tur!
Love Cherry

E sa...

Ja tack! Har köpt hur många som helst de sista månaderna men ändå kan jag aldrig hitta några när jag behöver dem som mest...

Denise sa...

å fint fint

Mimmi sa...

Nämen, oh vad fint med ett helt gäng hårnålar, jag vet inte vad som händer med alla. Vilken bra tävling, såna behöver ju de allra flesta.

Elin sa...

Åh, vilka underbara! Och vilken fin blogg, hittade just hit. Bokmärker direkt.

Karoline sa...

Jag vill gärna vara med och tävla :) Kram

schmut sa...

Jag kanske inte anses vara värsta vintage-flickan men jag använder sådana nålar till att fixera lockarna medans håret torkar, så jag vill hemskt gärna vara med!

Big.J & Fläskis sa...

Ah! säkert sitter dom som berget i jämförelse med HMs lös-nålar!

Casey sa...

Are international entrants welcome? If so, I'd love to be entered! :)

♥ Casey
blog | elegantmusings.com

Miss Meiow sa...

What Casey said!

I would love to win some 40's bobby pins as I believe they are little longer than modern ones...plus, you can never have enough!

:D

V x

The Golden Age sa...

I love them!
gatsbyandme.blogspot.com

Moa Garell sa...

Åh så förtjusande!
En mycket trevlig tävling det här, du är för go! Vore väldigt roligt att bli vinnare av de där fina!

Unknown sa...

åh åh åh!
jag har naturligt guld/oranget hår och har svårt att hitta klämmor som passar i färg. som inte sticker ut för mycket vill säga. de där ljusa ser ut att kanske kunna fungera, så räkna med mig! jag är tävlingssugen!
tack för din sköna stil!

Anonym sa...

Hårnålar kan man aldrig få för mycket av. Köppte nya på H/m i helgen o de känns som de redan är slut :S Föresten så är din blogg vackrast! 40-tal är finast! Puss Josefinw91@hotmail.com

Elin sa...

Åh, jag vill ha!

Magdalena sa...

Men så roligt! finns de nån bättre uppfinning än hårnålar? :)