torsdag 14 januari 2010

Godkväll!

Idag har jag dagsgamla vågor i håret och helt tokiga tulpaner i fönstret.

De borde egentligen vissna här, för fönstret är iskallt, men de slår ut mer och mer för varje gång jag tittar på dem!

Och, jag älskar tulpaner.

Good evening!

Today I've got a-few-day-old-waves in my hair, and crazy tulips in my kitchenwindow.

It's icecold there, so they really should die, but they just bloom more and more for each time I look at them!

And, I love tulips.

Med vänliga hälsningar,

Miriam

9 kommentarer:

Mirjam Hemström sa...

JAG TYCKER DU ÄR SÖT.

B-b-b-etty sa...

Älskar också tulpaner! Måste nog köpa några så att jag har nåt mysigt att se på när jag tvingas ta bort julpyntet :(

Olivia sa...

En gång när jag stod och precis skulle köpa mig en bukett tulpaner en vårdag får några år sedan kom en jättegammal dam fram och berättade att hon brukade ställa in sin tulpanbukett i kylen över natten för att den skulle hålla längre. Sen stod vi och pratade en stund om vad trevligt det är med tulpanbuketter... Hon var en tvärhand hög och jättesöt. Det är roligt när man kan prata med en total främling om något så rart som tulpaner, de är nog de finaste blommorna. (på delad plats med rosor tror jag nog....)

Lisskulla sa...

Råkade ramla förbi din blogg och i nästa stund en fin virkad krage på tradera ( http://www.tradera.com/Virkad-krage-40-tal-auktion_105328051 ). Nu känner jag ju inte dej och har inte heller följt din blogg.. Men jag bara tänkte tipsa.

Lillgull sa...

Jag älskar också tulipaner. :) Mest gillar jag dom med ginst eller videkissar.

Tulpaner gillar ju att stå svalt! Så det är nog därför de trivs i fönstret där.
Har man dom i rumstemp blommar de snabbare...De är ju vårblommor och tål ju att stå ute i våra kalla vårnätter....
En annan sak man kan testa ifall man inte vill att stjälkarna ska bli så långa är att hålla vattennivån i vasen låg. Har man en hög vattennivå stimuleras stjälkarna att bli längre.

Sara sa...

Hej Miriam och alla andra!
Läste om en sån bedrövande nyhet häromdagen. Katthemmet Kompis har brunnit ner och är i akut behov av hjälp!
Hjälp mig sprida budskapet och skänk en slant!
Läs mer på: http://chives.blogg.se/2010/january/hjalp-en-kompis.html

Tack alla snälla!

Natasha sa...

Så himla fina bilder!

Elina sa...

Det är många fler blommor som trivs svalt än man kan tro. De blommar inte över så fort då! Snittblommor trivs utmärkt svalt, om inte annat kan man ställa dem svalt över natten. Och tänk på alla svala "finrum" från förr, de rum som bara värmdes då de skulle användas för fina tillfällen, i de fönsterna blommande Pelargonerna vackrare än någonsin. Ha det gott!

Lilla Fröken sa...

Idag är det tulpanens dag. Jag ska köpa en bukett till min pojkvän och överraska honom. Du har ett vackert leende!