fredag 15 januari 2010

Hur?

Imorognkväll har Harlem Hot Shots och Carling Big Band en show på Berwaldhallen som jag ska på, och till det tänkte jag sätta upp håret lite extra. Något i stil med klassikern som Betty Grable har ovan, och den variant jag gjorde på Pauline till Chicagos 100-årsjubileum, nedan. Frågan är bara hur?

Den här frisyren rullade jag direkt, alltså inga förgjorda lockar. Men, den här gången tänkte jag lägga upp håret ikväll, så att jag kan ha det under dagen då jag jobbar imorgon, och sen ta ut det till kvällen. Vad tror ni, har ni några tips?

Tomorrownight I'm going to a show with Harlem Hot Shots and Carling Big Band, and I want to fix my hair a little extra. Something between Betty Grable's classic above, and the hairstyle I did on Pauline for Chicago's 100 year anniversary. What's the best way of making it, you think?

Med vänliga hälsningar,

Miriam

8 kommentarer:

Linnea sa...

Åh vilken söt frisyr! Jag önskar jag kunde göra lite roligare grejer med mitt långa lång hår... =) Rolig blogg att hitta till!
På återseende,
Linnea

alineaimee sa...

the hair is so pretty!

xoxo

aline

Erica sa...

Vilken underbar frisyr du har gjort! Blir sugen på att försöka mig på en sådan där håruppsättning själv nu. Himla fint alltså. Elegant och lekfullt och somrigt till tusen!

Natasha sa...

Vilken tjusig frisyr!

Tove sa...

vad världen känns sjukt liten ibland, när jag ser att du känner pauline.. haha :)

Lillgull sa...

Nu ser jag att det är försent med tips.. Men mitt bästa tips för att göra den här frisyren är att locka längden på håret ganska rejält. Sätta upp i en hårsvans mitt på huvudet och sedan forma pincurls/nåla fast lock för lock. Silikon droppar för glans. Eller! Lättaste är att skaffa en lös redan fixad lockig "hårboll". Denna fästen man sedan enkelt ihop med sitt eget hår som man har i en knut under. Kolla till exempel med en liten affär på Gamla brogatan i city som heter perukshoppen, de är väldigt hjälpsamma och snälla. Där har jag köpt mina hairrats en stor "donut hairpillow" ( för att göra jättelika audrey hepburn knutar och lite löshår.

Sanna sa...

Jag vet inte hur mycket koll du har på YouTube, men det här är iallafall min hårguru. Hon har tutorials på typ ALLA sorters uppsättningar allt från 30-talet fram till 60- och lite 70-tal, men mest 40- och 50-tal. Hon är fantastisk och himla pedagogisk. Inspirerande som bara den! http://www.youtube.com/user/LisaFreemontStreet

Seconda sa...

Härlig stil du har tjejen!
Kör hårt!!