lördag 23 januari 2010

Papperslockar del. 2

Efter två dagar i hårnät trodde jag att det inte skulle vara så mycket kvar av lockarna att borsta ut, men där hade jag fel! Det blev mjuka och perfekta lockar, som med lite serum och spray efter borstningen höll formen under hela kvällen igår och i en vågigare variant idag. Alltså kan jag varmt rekomendera kombinationen mousse+läggningsvätska+papperspapiljotter! Det funkar iallafall finemang på mitt flygiga skandinaviska hår.

(och jag använder änglamarks miljövänliga mousse, glimors rosa läggningsvätska, niveas "diamond gloss"-hårspray och schwarzkopfs "asia straight"-serum. men det går nog bra med vad som ni har hemma.)

Papercurls part. 2

I thought that after two days of hairnet-wearing the curls would be gone, but I was wrong! When I brushed them out last night they turned out so perfectly; smooth and soft, but still with a little bounce. Just how I like it! And it kept on looking like that all night, and in a slightly smaller, wavier version today. So, I can highly recomend the combination mousse+setting lotion/curl definer+paperrollers! Makes great and long-lasting curls with a lot of stylingoptions.

(and I use an eco-friendly mousse and a classic setting lotion from swedish brands, and nivea's "diamond gloss" hairspray and schwarzkopf "asia straight" anti frizz-serum. but I'm sure anything you have will do)

Med vänliga hälsningar,

Miriam

18 kommentarer:

Anonym sa...

åh -så fint!<3
Du er min store hår-guru:D -har fått masse skryt av mine vicrory-rolls og "öglor" -tusen takk!

Vibeke

jessica/vintageportalen sa...

tjusigt miriam! mycket tjusigt!

tänkte berätta att jag har varit på pröva på lindy hop ikväll och att jag fastnade lite. nu blir det nog till att gå nybörjarkursen!

Anonym sa...

Love it!

Erica sa...

Dina lockar i luggen är fullkomligt perfekta fina du!

Hanna sa...

Gudars så tjusigt det är :D Kan bara inte förstå hur du får till det!

Kitty sa...

Snubblade in på din blogg av en händelse och är nu en nyfiken stammis :)
Ville bara framföra ett tack för fin inspiration och väldigt intressant innehåll!
Mvh Kitty

Lisa sa...

det är inte klokt hur man kan vara så söt.

Julia sa...

Jag måste bara säga att du är bedårande! Hela du!

Natasha sa...

Så tjusigt!

Anna sa...

Önskar jag hade långt hår ... nu! (Det är på utväxt)

Gabriella sa...

Sv: Åh så tjusig du är! Så elegant!=)

Lillgull sa...

Jag undrar lite ifall man inte skulle pröva göra nått miljövänligare alternativ i nå slags tygband? Som man kan använda fler gånger likom...Lite som Scarlett O'Hara har i Borta med vinden.....Vet du?
Tänkte att detta kunde ju vara ett alternativ för mig som ofta semestrar utan el eftersom vi oftast campar eller seglar. Skum papiljotter är skönare än vanlga pappisar att sova på-men såna här verkar ännu skönare.
det enda kruxet är att man kan ju fasen inte gå o lägga sig med såna där toapappers tussar bredvid maken!!
Hehehe, han skulle skratta ihjäl sig :)
Därför tänkte jag genast Scarlett O'Hara!
Om man gör dom i tygband o knyter rosetter så blir det ju mer oki. Fåfäng är man ju..

Elina sa...

Jag har gjort så där några gånger, fast jag har använt tygremsor istället som jag klippt ut från ett överblivet tunnt bomullstyg. Ca 1,5 - 2 cm breda och så långa som kändes passande. Sköna att sova på, och är kan återanvändas många gånger :)

Miriam Parkman sa...

Tack så mycket allihopa! Skönt att jag inte bara går runt och tycker att det blv perfekt själv...hehe. Och vad bra att ni blir inspirerade! För, somsagt, det är ju hela poängen:)
Ang. fåfänga och miljövänlighet, Lillgull och Elina, så är ju ragcurls också en riktig klassiker. Funkar säkert super! Men, mina pappersrullar är också bra, för jag använde papper av återvunnet material och de går faktiskt att återanvända (om inte håret är för blött när man lägger upp, men det ska det inte vara. Och, papperstussar är faktiskt väldigt sött! Det blir som små rosetter. Men, om du vill vara på den säkra sidan är kanske tyg bäst...;)


Thank you all so very, very much for your sweet comments! It' so nice to hear. And I'm so happy that you get inspired! It's the whole point with this blog.
<3

sapa! sa...

alltså mirrpz! jag har tänkt att skicka iväg den här artikeln och detta uuuunderbara barn ett bra tag nu (eller okej, några dagar...) för jag täntke att det här är ju fan i mig mitt i prick när det gäller mirriz visar saker på dattan i skolan!! "jag log för att jag levde" ååååååååh säger jag bara!!!

en puss och en kram till dig från sannap!

ps. vi måste ta upp vårat brevskrivande. dock har jag ju ny adress... hihi! ds.

sapa! (igen) sa...

kul att jag nu också glömde skicka med artikeln.....

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1853565/kiki-7-raddad-jag-log-for-att-jag-levde

Lillgull sa...

Jamen angående miljövänlighet- det var apselut inte något som jag kritiserade!Hoppas du inte tog illa upp.
Jag ser fördelar med pappersrullarna må du tro! - en sak är ju ganska säker och det är att man idag nästan alltid har lite toa eller hushållspapper-Tillgänglighet! Så nu tack vare detta tips, kan jag alltid ha lockigt hår om jag vill både i/på torp, tält och båt. Man kan ju också knyta upp håret lite gulligt i en klut under tiden att det torkar så syns inte pappret!
Jag kan tänka ur en otålig kvinnas synpunkt (jag själv tex) att papperspapiljotter gör att håret torkar lite snabbare än med tyg-dito??? Jag måste testa bägge...

Solanah sa...

Your hair is always so pretty!