tisdag 5 januari 2010

Målad x2

Jag har åter igen fått äran att bli avmålad! Det känns ganska knasigt, men förstås väldigt roligt också. Den första bilden är från samma ungerska konstnär som gjorde den här bilden, Valter Torjay.

Originalet ser ut såhär, men jag gillar målningen bättre!

Den andra bilden går i helt annan stil;

En väldigt rolig version tycker jag! Och jag skulle gärna ha en blus och en kjol i precis de där färgerna. Ritad av den här duktiga tjejen, Karin Ohlsson, och originalet är fotat av Irmi Persson.

I've had the honour to be painted again!

The first picture is painted by the same hungarian artist who made this picture a year ago, Valter Torjay. I like the painting better than the original!

The second picture is a funny version of the photo Irmi Persson took for the magazine EcoQueen, but now painted by illustrator Karin Ohlsson. I would love to have a blouse and skirt in those colours!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

13 kommentarer:

Erica sa...

Himla fina! Personligen tyckte jag mest om den översta men den andra är verkligen fin den med. Go bild att måla av också!

-emma- sa...

Oh min fina vän så glad jag blir av att få se fina bilder av dig :)

Etikett Emelie sa...

Wow! Vad härligt! Vilken överraskning det måste vara att en fritt främmande målar av en, men oerhört roligt!

Anonym sa...

Love them both

jessica/vintageportalen sa...

oh, vilken ära att få bli avmålad!

du är fin!

Lisa sa...

Kul att få bli avritad eller avmålad! du är så himmulens fin!

Zizzi sa...

Härliga bilder!

Edith sa...

Din blogg är så himla härlig. Det som är bra är att allt går i samma stil :) Love it fortsätt så

Randiga Tråden sa...

Snygg tavla och härlig blogg.

Natasha sa...

Målningen är fantastiskt fin!

Miss Cherry sa...

Vad härligt att få bli avmålad! Det måste kännas väldigt smickrande! Men du har ju en härlig stil så jag förstår varför du får stå som modell :D

(Måste föresten tipsa om att jag har en liten "Giveaway" hos mig om du är intresserad *Blyg*)

Art by Lisa Lans sa...

Superfina! Måste kännas grymt att bli avmålad (:

Anonym sa...

:)
Best regards: Valter