måndag 25 januari 2010

Stiligt
I Ropsten finns ett grandiost Myrorna jag kan rekomendera, och där köpte jag i lördags dessa tjusiga doningar. Inte original 30/40-tal tror jag, men precis i den filmstjärneaktiga, glamorösa stilen som jag velat ha! Inte illa, även om 250 kr är lite för dyrt egentligen.

This saturday I bought this gorgeous pair of suedeheels on a swedish charityshop!

Not original 30's/40's I think, but exactly in that glamorous, filmstar-style I've wanted for some time. Not bad! Even if 250 SEK (34.53 dollar) is a bit too much for second hand-shoes I think...

Med vänliga hälsningar,

Miriam

7 kommentarer:

B-b-b-etty sa...

Dit har jag tänkt åka hur länge som helst, blir som aldrig av. Urtjusiga skor!

Ms. B @ Millie Deel sa...

Oh I love those! I can't see the label too well but I would venture to say those are from the 70's. They did a lot of late 40's/early 50's inspired shoes then.

Sara S sa...

Hej

Satt och surfade lite på ebay och hittade dessa fina skor från Topshop som skulle passa dig perfekt. Kanske inte är din storlek men någon av dina läsare kanske kan ha dom.

Dock går auktionen ut ikväll så skynda. Riktigt fynd.

http://cgi.ebay.co.uk/TOPSHOP-SUSAN-MUSHROOM-SHOES-LACE-STILLETOES-LEATHER-7_W0QQitemZ140374937487QQcmdZViewItemQQptZWomen_s_Shoes?hash=item20aeff8f8f#ht_500wt_1182



Hoppas länken funkar.

Natasha sa...

Där har jag faktiskt aldrig varit. Skorna är urtjusiga!

Etikett Emelie sa...

Supertjusiga skor. Jag fullkomligt älskar Myrorna i Ropsten, eftersom man verkligen måste veta vart det ligger så är det inte alla som åker dit, med andra ord finns det många godbitar! Själv gjorde jag nyss finfina fynd just där, exempelvis hittade jag en korsett för 35 kr.

Erica sa...

Det känns så himla bra när man hittar något riktigt fynd sådär. Det vill jag med göra. Hittade mina drömskor på rea idag. Men självklart fanns de inte i rätt storlek. Men kvinnan i butiken tog mitt nummer så hon ska lägga lite extra kraft och ringa mig imorgon. Så får jag hoppas på att hon lyckas hitta ett par mindre.

Lillgull sa...

Kul att du hittade något!Jättesnygga skor!
Jag har faktiskt slutat åka dit Myrorna i Ropsten, eftersom jag tycker priserna är alldeles för dyra, dum prissättning. Dessutom så hittar jag alldeles för sällan något värt att köpa där... Det var någ flera ÅR sedan jag fyndade något där... Knäppt det kan va med secondhand på det viset! :)