söndag 10 januari 2010

Leverans från landet

Upptäckt i Stockholm; Glimor läggningsvätska är omöjligt att få tag på. Helt kört. Butikspersonal tror de har hört fel eller skrattar och skakar på huvudet.

Så, vad gör man då?

Jo, ringer mamma förstås! Tre flaskor för 19,90 styck önskas från Coop Härnösand och kommer på momangen. Finemang!

(och tack mor)

Countryside delivery;

I've discovered that my best hairfriend "Glimor setting liquid" can't be found in Stockholm. Completely impossible. Shop assistants I ask shake their heads and laugh.

Apparently the big cities don't sell this original 50's product any longer. Which is a big shame! It's the best you can get for vintagehair, and only for 19,90 SEK (not even 3 dollars).

So, what to do?

Call mum and order from the smalltown, of course!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

23 kommentarer:

Linda sa...

Jag köpte min på ÖB vill jag minnas :)

Zizzi sa...

Ja, jag har för mig att de finns på stormarknader som coop och ica, men också på rusta eller öb.

Mikaela sa...

de finns faktiskt på ica bomben i hökarängen och på BEA i svedmyra har jag märkt! :D

Miriam Parkman sa...

Hm jag har visserligen inte varit på någon riktig stormarknad, men de ligger ju inte heller i stan!
Hemköp vid T-centralen är stort också, men de har den inte.
Hemma finns den överallt, på H&M, Åhléns osv. Men men, om den finns där ni säger får jag kolla där nästa gång!

Miriam Parkman sa...

Va i Hökis? Nää, där har jag ju kollat flera gånger.. På MatDax iallafall.
BEA har jag dock inte varit på! Får kolla där också då:)

Christina sa...

Ica i Årsta säljer den för 19.90 =)
(många äldre damer som bor här)

Miss Rascal sa...

Jag kopte mina pa Vivo i Hokis for en tia styck.

Har i Englad finns det ett valdigt bra och brett sortiment pa laggningsvatskor for ypperliga priser.
(De flesta skonhetsprodukter kostar oftast mindre an halften an vad de gor i Sverige, galet.)

Erica sa...

Vilka snygga förpackningar! Älskar den rosaröda färgen,. Ser ut som hallonsaft.

jessica/vintageportalen sa...

vilken underbar mamma du har!

husmodern sa...

Jag vet att den blåa finns i skönhetsbutiken i "köpcentrat" eller vad man nu ska kalla det vid Slussen, den kanske har den rosa oxå.. Annars är ju leverans från mamma ganska mycket bättre och trevligare!

Lillgull sa...

Håller med fg läsare, det är lättast på ÖB eller Rusta. Men förr på 80-90 talet gick det att köpa på stora Åhlens city och NK (Kanske borde vi alla skicka kundbrev om stark efterfrågan på Glimor tillsammans? ) Jag brukar passa på att köpa när man är ute i "Landsorten" där det oftast även finns hårnät och bra pincurlklämmor i metall. :)

Som vanligt en långis till kommentar, men då Glimor är något jag anser vara en av mina expertområden (då jag använt det i mer än 15 år) måste även tipsa dig om att skaffa en liten sprut/spraybehållare för applikationen. En "pysh-pysh", om du förstår vad jag menar? Du kan spä ut glimoret lite med vatten och man får det mycket lättare jämnfördelat tycker jag och det räcker längre också! Fick tipset från min hårfrisörska som även påpekade att läggningsvätska är ganska uttorkande för håret så man ska vara sparsam..

Miriam Parkman sa...

Tack för alla tips!
Nu har jag ju tre flaskor, så de räcker väl ett tag, men sen är et ypperligt med era förslag! Mamma kan ju inte alltid fixa, hur snäll hon än är.

Och lillgull, har länge tänkt inskaffa en sprutflaska, för det är ju en genialisk idé. Men, glömmer ständigt bort det när jag väl är ute och handlar!
Men nån gång ska det väl bli av...
Annars är jag redan nu ganska sparsam, eftersom det faktiskt är kemikalier. Jag droppar i lite när jag duschat och håret fortfarande är lite blött, så sprider det sig alldeles utmärkt!
Hållr dessutom med om tipset om att det finns bra nät och clips på landsortsaffärer -var tror du alla mina spolar, kammar och klämmor kommer ifrån?
Coop Härnösand förstås!:)

Anonym sa...

Dessa finns att köpa på Daglivs "Klippet" vid Fridhemsplans tunnelbana, uppgången mot Västemalmsgallerian :)

/Martina

Erika sa...

Haha! Att det kan vara så svårt att hitta saker i Stockholm! Större = mer utbud, men även större avstånd.
Om man vill använda en lite mjukare läggvätska som inte torkar ut håret i närheten av lika mycket som Glimor, så kan jag rekommendera en liten flaska som jag bara sett säljas hos en frisör i Farsta centrum (Plainer Hairishop). Den är lite dyrare, 88 kr/flaska, men om man vill ta hand om håret så är det himla bra.

Ha det gott!

Simon sa...

Hehe min mormor använder sånna! Hon köper dom på öob! Finns blå också.

Elina sa...

Ja, de där kan vara lite trixiga att få tag på. I Umeå finns de dock på Åhléns! Och även Ica-butiker lite varstans.. Kanske är en norrländsk grej :)

Sara sa...

Tips! Finns på Ö&B.

Ulrika sa...

Hejsan! Jag letade runt i rätt så många butiker i Uppsala före jul efter glimor, men utan resultat, och jag hade liksom inte hela dagen på mig... Men väl hemma i min lilla skånska by så hittade jag i den lokala matbutiken!! Lite märkligt tycker jag. Om det nu är mest tanter som köper den, så borde det ju faktiskt finnas tanter även i stan!

Vega sa...

Visste att jag kommit rätt då jag efter flytt till Bandhagen centrum vid första butiksbesöket fann dammiga Glimorflaskor i närbutiken. Fint och enkelt ska' de' va'!

Anonym sa...

http://www.natlivs.se/se/art/harlaggning-fast-125-ml-glimor.php

Hoppas det är den ni söker. Lycka till. Carla

MissMadelin sa...

Fördelen med Stockholm är ju att det finns helt andra alternativ! Jag köper jättebra läggningsvätska i afro-shoparna i stan, de är för att rulla afrohår men då håller mina blonda lockar desto bättre. Fråga efter "setting lotion" det finns flera bra märken. En bra afro-shop ligger i hötorgets t-bana, uppgång mot sergelgatan.

Richard sa...

Glimor finns även på Sivletto.

Anonym sa...

http://blog.sivletto.com/tag/pin-curls/

glimor har slutat tillverkas så bunkra upp så länge det finns!