söndag 18 oktober 2009

Blog Awards

Ja, var ska man börja...

Kortfattat kan man säga såhär; det var en kul erfarenhet, men jag skulle inte gå dit igen.

Jag hör liksom inte hemma i sånna där sammanhang. För mycket ytlighet, för mycket fashion, för mycket osäkra blickar. Och det var ärligt talat ganska tråkigt.

Men, det var otroligt roligt att träffa festens finaste pinglor, såsom Linnéa (mon cherí) och Jessica (vintageportalen)!

Som ni kanske förstår vann jag inte, men det hade jag inte riktigt väntat mig heller. Men. Tack snälla kära ni som röstat på mig! Att ni tagit er den tiden är mer värt än 5000 kr presentkort på nagelvård som Elin Kero som vann fick i pris. Tack och bock och bugning!

Jag kommer lägga upp fler bilder senare, för nu måste jag rusa iväg till lektion på Chicago. Men, det är väldigt fina bilder, för jag har nämligen en egen liten fotograf just nu!

Hon heter Carolina Wahlberg och är bildjournaliststuderande från Sundsvall, och följer mig en period för en bildspels-uppgift i skolan. Här kan ni se mer av henne!

Mer sen somsagt!

p.s Min fantastiska klänning kommer från Old Touch. Ett stort tack till Birgitta och Marina för all hjälp! d.s

Blog awards;

I didn't won the price, but it doesen't really matter. I'm so glad for each vote I got from you anyway! And, the whole gala whas quite boring to be honest... I don't belong in such places!

So, I'm just happy you read my blog, and the best award I can get is your comments.

More pictures later!

Med vänliga hälsningar,

Miriam

29 kommentarer:

Madeleine sa...

men åh, vad tjusiga ni är!

Johanna sa...

Jag tycker iaf det var kul att ni var några där som "stack ut" som var sig själv om man säger så. Tac för att ni höll upp det så :D

Emma sa...

Jag skulle nog inte heller trivts så bra där...

Hanna Persson sa...

Ni ser väldigt tjusiga ut iallafall :)

Anonym sa...

you both look lovely

Maria ♥ sa...

Ni såg iallafall ut som riktiga drottningar även om ni inte vann några priser.

Lisa sa...

5000 i nagelvård!? Är det ens möjligt att spendera så mycket pengar på sina naglar... Snygga är ni iallafall!

Och jag forsätter läsa.

Elin sa...

Ni ser helt fantastiska ut, jag älskar båda klänningarna! Det vore väldigt kul att se fler bilder.

sapa! sa...

finafinafinadu!!!!

Anna Neah sa...

Gud, vad fina ni var. Otroligt vackra.

Nilla sa...

Åh, så vackra ni var!!!Och en sådan fantastisk klänning du bar! Nästa gång jag är i stán måste jag verkligen besöka Old touch!

Cecilia sa...

Vad skönt med någon som är ärlig och kan säga så ... En del är så rädda för att inte "vara rätt" att de inte ens känner efter om något är fel, tråkigt eller obehagligt! Sådana här arrangemang känns så otroligt likriktade ...

Vifsla sa...

Jag är inte glad att du inte vann, men det känns i alla fall lite skönt. Jag tror inte att du hör hemma i den där flocken av hårfluffande, söndersolade, internetshoppande näppsor. Och tack gud för det!!
Och såna tillställningar handlar nog mest om ryggdunkande och inbördes beundran.
Fortsätt på ditt vis, det är mycket mer intressant.

Fröken Hallqvist sa...

Otroligt tjusiga ni tjejer var! :)

Cherry Cupcake sa...

Ni ser helt fantastiska ut!

Du har så rätt varken du eller linnea passar in dära ni är alldeles för unika och fina för detta!
Queen of vintage kanske skulle vara något att skryta med istället ;-)

www.queensofvintage.com

Redheaded woman sa...

you both are a winner to me !!

B-b-b-etty sa...

ni ser helt fantastiska ut! kikade på mingelbilder på veckorevyns hemsida. jag vet inte vad jag ska säga. är det verkligen folks uppfattning om mode? det såg ut som om majoriteten varit ute hela natten. slitna hela bunten...

Dsata sa...

You were both so elegant !

edith sa...

Åh va skönt att höra att de finns sånna som ni som inte hänger på hela "ytlighetsvågen". Annars känner man sig lätt vilsen. Ni ser fantastiska ut! kramar

schmut sa...

Självklart röstades det på dig men jag trodde tyvärr inte riktigt att jag var målgruppen för awardsen. Det märktes lite på hela upplägget och kategorierna. Att sedan priset var något så urbota dumt som 5000 kr på nagelvård för folk med unika bloggar, det säger väl allt.

Ni var förbannat snygga dock.

Rebecka sa...

Ni är så himla fina båda två. Riktiga galapinglor. För mig är du en vinnare i alla fall!

bomullsdrömmar sa...

men ack så stiliga ni var! sockervaddssöta!

retrobohem sa...

Men så vackra ni var! Tänk hur många som hittade dig via omrätsningarna, t ex jag, kram!

nevnarien sa...

haha ja det där med nagelvården förstod jag inte riktigt, speciellt eftersom det aldrig direkt intresserat mig, tur att "statyetten" var finare och att jag nöjde mig väldigt bra med äran :)

Jag såg en glimt av er i tumultet i alla fall - mycket tjusiga :)

kajsa sa...

En av de tråkigare grejerna med galan var att du visade dig inte vara så trevlig. Jag är ingen frekvent läsare av din blogg men har uppfattat dig som en varm och trevlig person. Förvisso har du nog aldrig kommenterat tillbaka på min blogg, vilket jag ibland kan tyckaq är tråkigt när man läser andars bloggare men det är ett sidospår, men jag har haft en känslan av att du är en fin tjej. Gissa till min förvåning om jag när vi så hälsade direkt kände att du var måttligt förtjust över att skaka min hand. Vi växlade inte många ord men jag kände mig väldigt obekväm över att hur uppenbart ointresserad du såg ut att vara över att jag talade med dig. Sen struntade jag i det då jag vet att alla människor helt enkelt inte klaffar eller att utomstående saker kan göra att folk beter sig på ett sätt man inte förväntat sig. MEN, när exakt samma sak händer igen när min vän senare på kvällen hälsar på dig och glatt berättar att hon läser din blogg blir jag så bestört över ditt beteende att jag inte ens kan kolla. Du såg ut som att hon på fullaste allvar b e s v ä r a d e dig när hon sa att din blogg var fin och att hon alltid läser den. Din min var så sur och tråkig att jag trodde det var ett sort skämt. Hennes kommentar efteråt var att hon inte fattade någonting. Hon berömde dig och var vänlig och fick ett så himla dåligt bemötande. Jag vill tro det bästa om folk och vet att en blogg bara är en sida av folk men jag fick några av de absolut sämsta vibbarna under hela kvällen från dig. DET var ingen kul erfarenhet. Ta det som konstruktiv kritik eller något. Eller så hoppas jag bara att du hade en dålig dag. Min bild av dig är dock numera ändrad till en inte lika sympatisk.

Andi B. Goode sa...

You both look absolutely stunning.
-Andi x

Miriam Parkman sa...

Tack tack tack alla kära fina ni igen! Kan inte säga det nog hur mycket ni faktiskt betyder för den här bloggen. Ni är så bra!
Och jag blir så glad.

Kajsa, jag blir verkligen jätteledsen över att du fick det här intrycket av mig. Och, jag är jätteledsen över att det blev på just blog awards vi sågs för första gången! För, jag trivdes inte alls där. Jag kände mig fel och bland människor som gör mig osäker, vilket jag absolut inte tycker om. Min sura/tråkiga min var alltså inte alls riktade mot er! Och tro det eller ej, även jag kan vara blyg. Det var alltså jättetrevligt att träffa er, men hela stämningen där kändes bara fel. Jag märkte själv hur jag gick och tittade surt på folk som gick förbi för att alla andra såg så sura och seriösa ut! Det var läskigt, för det brukar jag verkligen inte göra, snarare tvärtom (och där har du största skälet till att jag för det första slutat intressera mig för modernt mode, och för det andra inte tänker återvända till blog awards)
Och jag är ledsen för att jag aldrig kommenterat tillbaka på din blogg, men sanningen är den att jag nästan aldrig läser några andra bloggar. Jag hinner inte! Jag försöker, men att hålla igång min egen blogg+jobba+laga mat+städa, tvätta och förstås dansa och allt annat man gör tar det mesta av dagarna.
Så, jag hoppas slutligen att vi ses igen någon dag, och att jag då får en chans att bevisa att jag är den trevliga person du föreställt dig.



All of you, thank you so so much!
I can't say enough how much you mean to me and my blog.
I always get so happy for each little comment you write!

Emma sa...

Jag stod brevid dig en stund vid manikyren :-) Läser din blogg men kommenterar nästan aldrig hos någon. Du var så fin, till och med ännu nättare och vackrare i verkligheten. Jag kände mig också så totalt fel, bortkommen och ensam på galan. Så du var inte ensam om att känna så. Själv låste jag in mig på toaletten i en halvtimme i ren panik :-)

emmy sa...

va? vann hon 5000 kr på NAGELVÅRD? Hm... kul.